Katter skiter i trädgården

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne_K
    • February 2005
    • 1034

    #16
    ett alltenativ kan ju vara dom som har rörelse detektor. Finns tydligen dom som bara är effektiva ett visst antal meter. Sen funkar dom tydligen inte om det finns en buske el något ivägen så har du en häck el liknande så bör det inte störa grannarnas djur nämn värt.

    Kommentar

    • smurfmats
      • February 2003
      • 3538

      #17
      vad bra! då ska jag kolla upp det o get off kristallerna. vet du någon butik som säljer dessa mackapärer danne? har sökt på classe ohlssons hemsida men hittade inget där. hittade även nån hemsida till nån silverline skrämmare men inget om var man kan köpa dessa o priset...
      tråden om fjärilars lek!

      Kommentar

      • Danne_K
        • February 2005
        • 1034

        #18
        en på jobbet hade vart å köpt på rusta eller var det jula... Han hade köpt två sorter en som jag tror kostade runt 200 kr och den andra tror jag kostade runt 350 kr. sen ska beijers tydligen också ha men dom är dyrare tror dom kostar runt 600kr...

        Kommentar

        • smurfmats
          • February 2003
          • 3538

          #19
          ah, då får det bli en koll på dessa varuhus efter jobbet då!
          tråden om fjärilars lek!

          Kommentar

          • smurfmats
            • February 2003
            • 3538

            #20
            liten update i min tråd om kattbajs efter lång tid (och ännu mer kattbajs) så har jag införskaffat mig fy gelen som det tipsades om. har vart ute nu o klutat ut grön gegga som luktar himmelskt mot bajset!

            bara hålla tummarna för att kattj-klarna inte kommer tillbaka!
            tråden om fjärilars lek!

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #21
              Ursprungligen postat av Danne_K
              det finns att köpas rått/katt skrämmor som ger ifrån sig ultra ljud som katter hatar och inte vill komma inärheten av. Finns dom som ger ifrån sig fast ljud och dom som pendlar så att dom inte ska vänja sig vid det. finns dom som sätter igång först när något rör sig i närheten av dom och dom som låter hela tiden. Ska själv fara och inskaffa några stycken eftersom jag har precis samma problem. Kan inte ha sköldpaddorna ute på sommarn släpper man blicken från dom några sekunder så är de nån katt som kommer å ska dit å kolla vad det är för nå.
              Ja, det var detta inlägg jag letar efter.. Vi har börjat släppa ut en innekatt som precis har flyttat hem med min dotter och grannen här bredvid hatar katter.. Han säger sig även vara allergisk.. Jag tänkte köpa en sådan och be att få sätta den på hans trall mot oss så vår katt inte går dit..

              -Vet du/någon hur långt de sträcker sig?

              -Vet du/någon var man kan köpa dem och vad de kostar?

              Tack på förhand..
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              Arbetssätt...