Vid olycka, vad göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • trollet85
    • January 2005
    • 667

    Vid olycka, vad göra?

    Har funderat ett par gånger... vad ska man göra om ens katt/djur blir riktigt illa, eller skadar sig så det blöder och nära döden?? Vem ska man ringa? Och om man t,ex inte har bil och inte kan köra djuret.. finns ju inga djurambulanser väl?
    63L med salamandrar
    Mina älskade persers Viola och Velvet
  • Jenny054
    • May 2007
    • 920

    #2
    Finns djurambulans på vissa ställen..
    Finns inte det så tar man väl taxi? Jag skulle göra det i ett sånt fall.
    The fish is jumping.....
    Bloggen:
    http://aquastyle.blogspot.com/
    Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Någon av nummerupplysningarna ska kunna leta upp ev jourveterinär telnr/djurambulans telnr/djursjukhus telnr
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • trollet85
        • January 2005
        • 667

        #4
        mmm... tänkte bara så man har ett nummer eller vet vad man ska göra.. man tror inte o vill framförallt inte något allvarligt ska hända. men om de händer o de handlar om sekunder så är det jäkligt bra o vara förberedd.. ska nog leta upp något journummer eller nummer till djursjukhuset.. har ett här i stan, har dom alltid öppet på ett sånt ställe?
        63L med salamandrar
        Mina älskade persers Viola och Velvet

        Kommentar

        • Inka
          • July 2005
          • 1233

          #5
          Det kan du väl ringa och fråga... om dom har jour? Jag kan journumret till djursjukhuset, här i Luleå, i huvudet. Väldans praktiskt när man sitter ute i skogen med en hund som spetsat sig på en pinne och håller på att förblöda... Ha ett sånt nummer inprogrammerat i mobilen också. Numera har jag också en akutväska att ta med på promenader eller bara ha hemma.
          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

          www.kvitter.n.nu

          Kommentar

          • maria_
            • March 2007
            • 2867

            #6
            Jag har också funderat på det där. Egentligen borde man vara mer förberedd. Det enda jag har är veterinärnummer på en lapp på dörren. :/
            Med vänlig hälsning,
            hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

            Kommentar

            • trollet85
              • January 2005
              • 667

              #7
              Ja precis, det var det jag tänkte att man ska vara förberedd!! Man vill ju göra det bästa för sitt djur. Och när det väl händer så kan det handla om sekunder, och då är man tacksam man tänkt på det i förväg. Samt att i en sån situation då man blir stressad, uppriven, ledsen så gör man nog inte som man ska och är nog inte så alert som man borde..

              Ska kolla upp nummer på hitta.se eller eniro. Se om jag blir nåt klokare.
              63L med salamandrar
              Mina älskade persers Viola och Velvet

              Kommentar

              • gizmogirl
                • August 2006
                • 2214

                #8
                Jag har alltid Gizmos patientkort med mig i plånboken så jag kan ringa dels om det händer honom något men också om jag ser anndra djur som råkar illa ut.

                Kommentar

                Arbetssätt...