Behöver hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • annef
    • April 2008
    • 1

    Behöver hjälp

    Jag har en katt, ett år gammal, som krafsar over maten oavbrutet. Hela natten - hon försätta sig i någon sorts hypnotiskt trans och bara forsätta tills man blir galen! Hon tycker om maten, hon har inte tagits från sin mamma för tidigt (mamman bor här med), hon stör ju nattsömn för alla. Är en allmän nervös katt, okastrerad.

    Anyone gt any ideas?
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Vad händer om du ställer undan maten på natten. Håller hon på så på dagen oxå?
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Lilibet
      • June 2007
      • 346

      #3
      Ursprungligen postat av annef
      Jag har en katt, ett år gammal, som krafsar over maten oavbrutet. Hela natten - hon försätta sig i någon sorts hypnotiskt trans och bara forsätta tills man blir galen! Hon tycker om maten, hon har inte tagits från sin mamma för tidigt (mamman bor här med), hon stör ju nattsömn för alla. Är en allmän nervös katt, okastrerad.

      Anyone gt any ideas?

      Min katt gjorde så under en period för att signalera att han ätit färdigt. Prova, som Nina säger, med att ställa undan maten på natten. Klösbräda med kattmynta kan också hjälpa...
      Den som har flest saker när han dör vinner!

      Kommentar

      • Celos
        • March 2008
        • 3

        #4
        En del katter har det beteendet att de vill "gräva över" maten. Prova med en annan sort. De man behöver tänka på är att katter kan småäta upp till 12 gånger på ett dygn så de behövs att maten står framme.

        Kommentar

        • oskarwallin
          • February 2008
          • 1080

          #5
          hehe min kissemiss äter Konstant ;P såfort nån går in i köket hör man tassarna upp/ner för trappen ;P Jag lämnar aldrig "blöt mat" över natten... torrfoder och vatten står alltid framme..
          60,58 liter
          **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
          *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

          Kommentar

          • Elin.G
            • November 2007
            • 120

            #6
            Men hallå, det är ju helt normalt. Katten gör så för att "gömma" maten för alla andra... Så att ingen tar den. Mina katter har alltid gjort så.
            /

            Kommentar

            Arbetssätt...