Att ha katt kan bli dyrt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Att ha katt kan bli dyrt

    Som sagt http://www.e24.se/pengar24/bostad/artikel_352845.e24
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Det finns antydningar i bl.a. Metro om att renoveringen inte gått riktigt rätt till, dvs att byggherren i maskopi med renoveringsfirman utnyttjat tillfället att sko sig.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Blossom7
      • March 2007
      • 1182

      #3
      Jag kan ju sluta gnälla om mina veterinärräkningar på " Snoppy ".
      Har inte kommit upp i den summan än

      /B
      "Var inte så positiv ljuset i tunneln kan vara ett tåg"

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Insider tar upp detta nu om någon är intresserad !!
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • maria_
          • March 2007
          • 2867

          #5
          Ursprungligen postat av Blossom7
          Jag kan ju sluta gnälla om mina veterinärräkningar på " Snoppy ".
          Har inte kommit upp i den summan än

          /B
          Vet hur det är. Min oförsäkrade katt fick urinsten för ett tag sedan. På en söndag dessutom. Tror han låg på sjukhus i fem dagar.. Din hade något liknande va? Det roliga var ju dessutom att jag inte fick välja den räntefria avbetalningsplanen eftersom jag inte hade något fast arbete. Han är försäkrad nu, men det täcker inte sådana problem, om de skulle uppstå igen.
          Med vänlig hälsning,
          hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

          Kommentar

          • AllaFiskar
            • September 2007
            • 294

            #6
            Ursprungligen postat av Nina82
            Insider tar upp detta nu om någon är intresserad !!
            Vad framkom? Var det bluff?

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #7
              Ursprungligen postat av AllaFiskar
              Vad framkom? Var det bluff?
              Nej, nej... Efter flytt damp det ner en räkning på ca 300 000kr i brevlådan. De hade totalrenoverat lägenheten och låtit henne betala för allt, tom köksluckor och vask mm. De erkände och "slapp undan" med ca 150 000 om jag inte minns fel
              Man blir ju mörkrädd, ska man inte kunna ha katt i lägenheten

              Många av fläckarna de hade hittat var inte ens kattpiss
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • AllaFiskar
                • September 2007
                • 294

                #8
                Jag tror det inte är helt ovanligt hos oseriösa hyresvärdar som er till att klämma åt när de har möjlighet. Men 150 000:- är ju inget man snyter ut direkt heller...

                Kommentar

                • Trollsvans
                  • November 2007
                  • 1118

                  #9
                  Det känns som det är härliga mängder fiffel med sånt där skit.
                  Det är så lätt att skylla på än det ena, än det andra. Är det inte katt, så är det ungen, eller att man gjort nåt fel, nånstans.

                  Drar dom bara till med nån påhittad regel (eller överdriver vikten av en befintlig), så kan dom ju hoppas på att man sväljer det med hull och hår, om man inte kollar upp saker...
                  Lite som med icke motorkunniga, som blir blåsta på tusenlappar för en ny "spatialgrensförgasare" eller nåt liknande..
                  //Troll

                  Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

                  Kommentar

                  • Nina82
                    • January 2008
                    • 6610

                    #10
                    Ursprungligen postat av AllaFiskar
                    Jag tror det inte är helt ovanligt hos oseriösa hyresvärdar som er till att klämma åt när de har möjlighet. Men 150 000:- är ju inget man snyter ut direkt heller...
                    Nej, fy...

                    Kom på en grej nu

                    När man lämnar en lägenhet besiktigas den ju!!! Då kan de ju säga att man har en viss tid på sig att fixa till problemet annars får man betala. Men 150 000kr måste ju vara på tok för mycket.
                    12L 12L 24L 24L 24L 24L
                    38L 54L 54L 63L 450L

                    Kommentar

                    • Nina82
                      • January 2008
                      • 6610

                      #11
                      Ursprungligen postat av Trollsvans
                      Det känns som det är härliga mängder fiffel med sånt där skit.
                      Det är så lätt att skylla på än det ena, än det andra. Är det inte katt, så är det ungen, eller att man gjort nåt fel, nånstans.

                      Drar dom bara till med nån påhittad regel (eller överdriver vikten av en befintlig), så kan dom ju hoppas på att man sväljer det med hull och hår, om man inte kollar upp saker...
                      Lite som med icke motorkunniga, som blir blåsta på tusenlappar för en ny "spatialgrensförgasare" eller nåt liknande..
                      Mmmm.. ungefär.

                      "spatialgrensförgasare" Är nog en av de icke motorkunniga
                      12L 12L 24L 24L 24L 24L
                      38L 54L 54L 63L 450L

                      Kommentar

                      • Trollsvans
                        • November 2007
                        • 1118

                        #12
                        Jo, ska dom ha 150000 får det nog se bra jämrans fult ut...
                        Tapetsering av ett rum brukar kosta ett eller ett par tusen, beroende på storlek, och nytt golv kostar inte sååå många tusenlappar heller...
                        Det får vara en STOR lägenhet om det ska vara det som kostar iallafall...

                        Speciellt fult var det att verkar som om lägenheten ändå skulle totalrenoveras...
                        //Troll

                        Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

                        Kommentar

                        • Azur
                          • March 2003
                          • 12946

                          #13
                          Som jag förstått det var det två som hyresvärden bluffade, den ena accepterade förlikningen på 150000 för att slippa ifrån rättegångskostnader, den andra har gått vidare till domstol för att slippa betala, men tydligen är det omvänd bevisföring i såna här mål för hyresgästen måste bevisa att lägenheten inte behövde renoveras för så mycket.

                          Jag betraktar det som rent bedrägeri från hyresvärdens sida. Som trollsvans säger, värden hade lika gärna kunnat skylla på barn, eller hund, eller "onormalt slitage".

                          Haha, extra skoj är att Väsbyhem är Allmännytta. Hade detta varit en privat hyresvärd hade aftonbladet haft apoplektiska indignationsanfall just nu, lite som att vanvård i vården bara uppmärksammas i media när det är en privat vårdgivare.
                          Senast redigerad av Azur; 29 March 2008, 23:23.
                          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                          Kommentar

                          Arbetssätt...