Våra små nya...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • topcabbie
    • January 2007
    • 128

    Våra små nya...

    Ibland rycker vi in som jourhem åt katter som behöver omplaceras.
    Vi har då ställt upp för Top cats akutgrupp.
    Nu har vi tagit emot två nya små ungar. De här båda sötnosarna är förmodligen inte syskon, men kommer från en och samma grupp förvildade katter i Tullinge.
    De har fått ett bad och en avmaskningskur, och bor nu i köket i en "kattigloo" av tyg.
    De har varit hos veterinär och blev undersökta och vaccinerade. Det visade sig vara en pojke och en flicka, så nu har de fått namn - Max och Minni.
    Här är en länk till våra katter.
    Bifogade filer
    /Roland
    Diabole in phoca mea, credo ut solana sunt vocare!
    (Djävlar i min själ, tror jag icke potatisarna äro kalla!)
    Hemsida Mina akvarier
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    #2
    Vilka sötnosar! Tur att såna som ni finns! Som kan ta sig an dessa små en tid i väntan på ett hem.
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu

    Kommentar

    • Inka
      • July 2005
      • 1233

      #3
      Hur går det för dom små?
      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

      www.kvitter.n.nu

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #4
        helt otroligt bra gjort! skulle gärna göra samma sak men är allergisk
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        • elinj
          • July 2007
          • 1100

          #5
          Jag förstår mig inte på folk som skaffar sig katter som sedan inte tar hand om dom.

          Det är kanon att det finns personer som tar hand om katter som inte har ett hem, likaså Fia hemmet i norrköping.

          Har själv bestämt mig att när mina katter dör, fast det kommer ev att dröja eftersom mina katter är 8 respektive 3år. så Ska jag inskaffa mig en katt från fiahemmet. De kostar visserligen 900kronor men vad gör man inte för såna fina katter.
          Stackars katter som inte har gjort något för att förkänna en sådan fruktansvärt händelse som de flesta katter får vara med.

          Inliggt mig skaffa inte sommarkatter. Ha en katt under 3 månader som sedan ska sedan överlämnas i naturen för att klara sig själv. De klarar sig ett tag men kommer vara väldigt undernärda tillslut.

          Lycka till nu topcabbie med de små liven
          Oj nu vart det mycket.

          Kommentar

          • topcabbie
            • January 2007
            • 128

            #6
            Ursprungligen postat av Inka
            Hur går det för dom små?
            Jo, tack, det går jättefint. Båda är rumsrena, och Maxi är nu riktigt social och klar att adoptera ut.
            Minni behöver kollas lite till för att se om hon är frisk trats sitt navelbråck. Hon ska opereras i samband med kastrering om allt går bra.
            På hemsidan nedan brukar jag skriva lite dagbok och lägga in bilder.
            /Roland
            Diabole in phoca mea, credo ut solana sunt vocare!
            (Djävlar i min själ, tror jag icke potatisarna äro kalla!)
            Hemsida Mina akvarier

            Kommentar

            Arbetssätt...