Katten har knölar på bakbenen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jonisg
    • April 2005
    • 172

    Katten har knölar på bakbenen?

    Satt nyss och klappade på katten, då kände jag att han har knölar på baksidan av låren på bakbenen. Dom sitter alltså innanför huden och dom följer med när man flyttar på dem. Funderar på om det är fettknölar? Vore inte speciellt bra om det är tumörer eller nå annat skit :-S. Katten är en Kastrerad hane på 1,5 år som är innekatt. ( Lätt överviktig )
    -:KUNGEN:-

    Juwel 110 L, 2*18W, Eheim 2213 Ytterfilter, 100 W Hydor Heater. Mäsk Co2. PMDD

    Zooline 50 L, Tomt....

    Zooline 100 L, Blandade små ciklider.
  • Raskens
    • April 2006
    • 933

    #2
    Det är jättesvårt att säga på nätet så här. När jag var hos vet. med våran hund som oxå har en knöl under huden som man kan känna runt om. Sa vet. att det trogligtvis var en fettknöl. Jag skulle kolla den varje dag så den inte växte eller hårdnade.
    Enda sättet att få reda på vad det är är ett vet.besök.
    Agneta.
    Agneta

    Kommentar

    • jonisg
      • April 2005
      • 172

      #3
      Hade på känn att det skulle bli ett sådant svar . Jadå ska hålla koll, ska snart åka iväg och kastrera den andra katten så då kanske jag tar med den äldsta på samma gång.

      Kom på en annan sak! Satt och läste på http://www.orebrokatthem.com/, då finns det en meny på vänstersida som heter "Till minne". Där är det minst 10 katter som har dött pga "Avled Pga efterverkningar av vaccinet" Vad menas med det? Låter som att det är rena lottadragningen varje gång man vaccinerar. Någon som vet något?
      -:KUNGEN:-

      Juwel 110 L, 2*18W, Eheim 2213 Ytterfilter, 100 W Hydor Heater. Mäsk Co2. PMDD

      Zooline 50 L, Tomt....

      Zooline 100 L, Blandade små ciklider.

      Kommentar

      • Raskens
        • April 2006
        • 933

        #4
        Här sitter man dom första minuterna på den sista dagen o tårarna rinner
        Hur kan man göra så mot djur? Men visst var det konstigt med vaccinet.
        Har aldrig hört talas om att en katt kan dö av biverkningar till det.
        Fast konditionen på katterna som kom dit verkade inte till nån fördel för katterna.
        Agneta
        Agneta

        Kommentar

        Arbetssätt...