Ny katt i kattgänget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • livith
    • August 2007
    • 9

    #16
    Vill ni höra hur det har gått för Lakritskatten?

    Han har fått det jättebra! Jag körde honom till hans nya hem, 25 mil bort, och bodde hos honom några nätter, så han blev "gradvis inskolad" i den nya miljön. Efter en vecka har han börjat få gå ut själv.

    Och! Det funkar med den katt som redan finns där, en fyraårig kastrerad hanne. Nu har de t o m börjat sova i samma säng! Vilken lättnad detta är. För jag blev faktiskt kär i den katten.

    Och det bästa av allt: Jag blev kär i karln som katten nu bor hos - så jag kommer få träffa båda två igen!!

    Kommentar

    • Inka
      • July 2005
      • 1233

      #17
      ÅH! Härligt!
      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

      www.kvitter.n.nu

      Kommentar

      • TinaW
        • December 2005
        • 194

        #18
        Ursprungligen postat av livith
        Och det bästa av allt: Jag blev kär i karln som katten nu bor hos - så jag kommer få träffa båda två igen!!
        Den var bra!! Grattis!!
        Hos mig bor katterna Busen, Babsan, Bambi, Simon, Maja och hunden Kompis!
        Sov gott min Bina älskling
        Mitt 200 liters har lite för många hyresgäster...

        Kommentar

        • Froststierna
          • October 2007
          • 1

          #19
          Stäng in dem och låt dem vara inomhus alla katterna och presentera den nya katten för en i taget och börja med den som är ranglägst. Om han är kastrat och desutom hane bör han per automatik bli lägst i rang det det bör funka

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #20
            Ursprungligen postat av livith
            Vill ni höra hur det har gått för Lakritskatten?

            Han har fått det jättebra! Jag körde honom till hans nya hem, 25 mil bort, och bodde hos honom några nätter, så han blev "gradvis inskolad" i den nya miljön. Efter en vecka har han börjat få gå ut själv.

            Och! Det funkar med den katt som redan finns där, en fyraårig kastrerad hanne. Nu har de t o m börjat sova i samma säng! Vilken lättnad detta är. För jag blev faktiskt kär i den katten.

            Och det bästa av allt: Jag blev kär i karln som katten nu bor hos - så jag kommer få träffa båda två igen!!
            Underbart.. Vilken solskenshistoria!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lycka till med allt..
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • livith
              • August 2007
              • 9

              #21
              Tack Katharina, TinaW, Azur och ALLA gulliga människor här!!!

              Kommentar

              Arbetssätt...