Min katt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emlaan87
    • August 2007
    • 7

    #16
    jo det finns medicin, som dom kan äta resten av livet, men då kan dom i stället få skdor på lever och njure. Så man vet inte riktigt hur man ska göra. Veterinären trodde inte att det var orsakat av färsting, han sa att katter sällan får sjukdomar av fästingar, men dom skulle kolla blodet på några andra virus kommer inte riktigt ihåg va dom hette. Men vi får se hur det går och hur vi gör, det somär mest skonsamt för rasmus.

    Kommentar

    • Inka
      • July 2005
      • 1233

      #17
      Hoppas det går bra med kissen. Vi har själva en hund med epilepsi som medicineras med gott resultat. Han har nu inte haft något anfall alls på 15 månader, alltså drygt ett år. Det som är vikigt är att kontrollera lever och njurvärden med jämna mellanrum, eftersom, som du skriver, medicinen kan skada dessa organ. Många djur kan leva ett fullvärdigt liv trots sin epilepsi. Det viktigaste är dock att se till hur djuret mår och blir det en försämring kanske det är bättre att låta honom somna in... Men visar inte blodproverna någon annan sjukdom så tycker jag personligen att det kan vara värt att prova medicinering.
      Lycka till!
      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

      www.kvitter.n.nu

      Kommentar

      • TinaW
        • December 2005
        • 194

        #18
        Hur har det gått med din lilla "mjukis"?
        Hos mig bor katterna Busen, Babsan, Bambi, Simon, Maja och hunden Kompis!
        Sov gott min Bina älskling
        Mitt 200 liters har lite för många hyresgäster...

        Kommentar

        Arbetssätt...