Hur stor är schansen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #46
    Nu då vadå?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • TinaW
      • December 2005
      • 194

      #47
      Usch, så tråkigt!
      Den andra tumören... fanns inte den innan eller den bara växte till sig på så kort tid? Kan ju kanske vara svårt att veta förståss...
      Vad säger den andra katten... för visst hade du en till som du tog hand om?? Eller det är jag som är helt uta och cyklar??
      Hos mig bor katterna Busen, Babsan, Bambi, Simon, Maja och hunden Kompis!
      Sov gott min Bina älskling
      Mitt 200 liters har lite för många hyresgäster...

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #48
        Tumören i armhålan syntes inte på röntgen innan operationen, så den växte till sig fort.

        Jo, hon bor hos mamma och pappa, liksom Kajsa gjorde. Det är dags för kastrering snart, hon låter rätt illa

        Min egen hankatt är hos mamma och pappa för det mesta också, så de har varandra.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Zirconia
          • May 2007
          • 701

          #49
          Åh, Micke, jag sörjer med dig, jag läste den här tråden nu, det är alltid lika sorgligt att mista någon..

          Vad fruktansvärt att hon blev så dålig så fort, men du har 2 andra små katter iaf då?

          Skönt det då, men det är aldrig roligt att mista nån, men som nån annan sa, man får tänka på alla glada roliga minnen man har av den tiden man haft tillsammans!

          Hon hade det ju bra som hade en sån omtänksam husse iaf.

          Sköt om dig!
          Kram!!
          / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #50
            Tack för omtanken

            Ja, det finns ju två stollar till. Se´n får man ju se om mamma och pappa skaffar nå´n mer katt.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #51
              Redan gått ett år...

              Idag är det ett år se´n Kajsa dog i cancer. Tiden har gått otroligt fort, känns inte som mer än högst ett halvår se´n. Hon är hur som helst fortfarande saknad.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • drd
                • March 2004
                • 5586

                #52
                Min jycke ska in på samma grej om 3 veckor......troligen inget konstigt mer än att dom ska ta väck tumörerna men trist är det och dyrt dessutom
                ________________________________________________

                Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                Kommentar

                • solis
                  • July 2008
                  • 5064

                  #53
                  Jag förstår hur du känner jag miste min katt Lucas den 31/1-08 han blev ca 13 år och jag satt hos honom när han dog. Han var sjuk på något sätt och jag visste att han var döende i ca 2 veckors tid, så jag vakade över honom hela tiden. Det gör fortfarande lika ont i mig att tänka på honom nu som då. Men jag har många glada minnen i varje fall, + fyra katter till.

                  Med vänliga hälsningar Solis
                  Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                  1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                  100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                  56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #54
                    Ursprungligen postat av solis
                    Jag förstår hur du känner jag miste min katt Lucas den 31/1-08 han blev ca 13 år och jag satt hos honom när han dog. Han var sjuk på något sätt och jag visste att han var döende i ca 2 veckors tid, så jag vakade över honom hela tiden. Det gör fortfarande lika ont i mig att tänka på honom nu som då. Men jag har många glada minnen i varje fall, + fyra katter till.

                    Med vänliga hälsningar Solis
                    Ja, det är alltid lika jobbigt. Igår fick syrran och hennes man avliva sin ena katt, också på grund av cancer, tror hon blev 6-7 år.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

                      #55
                      Ja, jag saknar också min boxer, Eton.. Men så är det ju med djuren, man får inte behålla dem särskilt länge... Men det får man intala sig själv när man skaffar sig djuret, att njuta av den tid man får med dem.. Detsamma gäller ju oss också, man vet ju aldrig..
                      Jag stod på T-centralen för några veckor sedan och pratade med en ungdomskamrat och plötsligt berättar hon att hennes tvillingsyster är döende i cancer.. Jag fick en chock och höll på att börja gråta där mitt i rusningstrafik, mitt på tunnelbanestationen... Tjejen är ju inte ens 40 år och det är kört... Hon lämnar 2 grabbar efter sig, 9 och 14 år...

                      Livet är kort och man får njuta av det och varandra sålänge det går...
                      Ha dé bäst... Tina

                      Kommentar

                      • solis
                        • July 2008
                        • 5064

                        #56
                        Alltid lika jobbigt, jag sörjer med dom
                        Hoppas att mina andra katter får leva längre, det gör så fruktansvärt ont när dom försvinner. Smoky är 12 år, Max är 8 år och Sessan och Willis är 6 år (syskon). Man vet att dom tids nog kommer att försvinna så man får njuta av nuet.
                        Solis
                        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #57
                          Ursprungligen postat av solis
                          Alltid lika jobbigt, jag sörjer med dom
                          Hoppas att mina andra katter får leva längre, det gör så fruktansvärt ont när dom försvinner. Smoky är 12 år, Max är 8 år och Sessan och Willis är 6 år (syskon). Man vet att dom tids nog kommer att försvinna så man får njuta av nuet.
                          Solis
                          Katten syrran och hennes man fick avliva hette faktiskt också Sessan. Men de har Zelda kvar. Hon har epilepsi, och lite andra problem, så de trodde nog att det var hon som skulle dö först.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • solis
                            • July 2008
                            • 5064

                            #58
                            Det var ju ett sammanträffande, hoppas att Zelda får leva mycket längre även fast hon har besvär.
                            Lucas som dog hade en (o)lustig vana han satt och tiggde tandkräm varje gång man borstade tänderna, han ville alltid smaka. Sen tyckte han om apelsin och tigerbalsam med, (inte så vanligt tror jag.)
                            Solis
                            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #59
                              Hehe, nej, katter brukar väl inte gilla citrus, för syrligt antagligen. Men har för mig att både Sessan och Kajsa åt lite vad som helst, bara syrran gjorde det.

                              R.I.P. Asco (kompisens ena Rottweiler), som avlivades idag.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • solis
                                • July 2008
                                • 5064

                                #60
                                Tråkigt med all död men så är det väll.

                                Undrar om någon försökt att dressera sin katt någon gång.

                                Jag har lyckats få Max att göra tass och sitt (om jag har god skinka förstås).

                                Jag började med det för han var så hong och ivrig att han nästan rev mig. Så det gick jättebra, när han förstod att ta det lungt och göra det jag sa så fick han en mumsbit.

                                Sessan är lika hong hon och jag har väll lyckats lite med henne med men inte alls som Max.
                                Solis
                                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                                Kommentar

                                Arbetssätt...