Hur stor är schansen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Hur stor är schansen?

    Gamla Kajsa (på min avatar) gav familjen en mindre bra överraskning idag, hon har tydligen gått omkring med en juvertumör ett tag, som brast idag. Hon är 14 år. Vi ska åka till veterinären med henne på måndag, och se om det går att operera. Nå´n som kan gissa hur stor schansen är att hon klarar sig, eller är risken stor att hon måste avlivas?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • quarantino
    • February 2007
    • 350

    #2
    Jag skulle förbereda mig på det värsta, om jag var du! Men håll tummarna!

    Men är det inte lite akut om det brast, fast det kanske kostar skjortan att åka akut?

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Hon verkar inte bry sig så mycket, men vi har satt en tratt på henne så hon inte kan slicka i såret. Tror inte de har öppet över helgen.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Knyttet
        • December 2006
        • 646

        #4
        jag skulle inte vänta till måndag utan åka in genast om det var min katt

        Hon är ju ingen ungdom, så jag vet inte hur farligt detta är för henne. Med tumörer så finns risken att det kan ha spridit sig. Det är bra att röntga innan operation för att titta efter metastaser ffa i lungorna. Hittar man metastaster där så är det nog tyvärr ingen idé att operera bort juvertumören.

        katter kan ju absolut bli äldre än 14 år, men man kanske ändå kan fundera på om man vill låta katten gå igenom en operation vid den åldern. Man vet ju inte hur mycket extra tid man köper henne. Men det ska ni förstås diskutera med veterinären och inom familjen. Alternativet till operation är ju tyvärr att låta kisse somna in.
        min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

        Kommentar

        • Knyttet
          • December 2006
          • 646

          #5
          Hur går det med kissen? Har ni varit hos veterinären?
          min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

          Kommentar

          • Lill_Lena
            • September 2006
            • 173

            #6
            men det kanske inte är en juvertumör heller..utan fettknölar är vanligt på gamla katter...har aldrig hört om att en tumör kan brista?????? eller jag kanske har fel..om det kanske inte är nån varböld?

            Kommentar

            • Knyttet
              • December 2006
              • 646

              #7
              Ursprungligen postat av Lill_Lena
              men det kanske inte är en juvertumör heller..utan fettknölar är vanligt på gamla katter...har aldrig hört om att en tumör kan brista?????? eller jag kanske har fel..om det kanske inte är nån varböld?
              vad jag vet så kan de brista om man inte upptäcker dem i tid

              Men visst, varbölder är ju inte ovanligt på katter som hamnat i slagsmål, det vore ju mycket bättre om det bara är en varböld som kissen har
              min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

              Kommentar

              • Knyttet
                • December 2006
                • 646

                #8
                Jag kan ju berätta att mina föräldrars ena katt opererades för juvertumörer för flera år sen. Hon är pigg o kry och har inte fått några mer problem av sina tumörer. Nu är hon cirkus 14 år gammal.
                Men de tumörerna upptäcktes när de fortfarande var små och hade inte spridit sig till lungorna m m som tur var.
                min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

                Kommentar

                • TinaW
                  • December 2005
                  • 194

                  #9
                  Hur har det gått?
                  Vad sa veterinären??
                  Hos mig bor katterna Busen, Babsan, Bambi, Simon, Maja och hunden Kompis!
                  Sov gott min Bina älskling
                  Mitt 200 liters har lite för många hyresgäster...

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Hon hade tydligen en del juvertumörer, men det hade inte spridit sig till lungorna, så hon ska opereras på torsdag.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Knyttet
                      • December 2006
                      • 646

                      #11
                      Ursprungligen postat av Micke_A
                      Hon hade tydligen en del juvertumörer, men det hade inte spridit sig till lungorna, så hon ska opereras på torsdag.
                      Det var väl bra då, hoppas hon återhämtar sig snabbt från operationen.
                      min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

                      Kommentar

                      • quarantino
                        • February 2007
                        • 350

                        #12
                        Lycka till, hoppas det går bra!

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #13
                          Tack!
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Knyttet
                            • December 2006
                            • 646

                            #14
                            Du kan väl skriva hur det går för henne
                            min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #15
                              Hon är hemma från operationen, men är fortfarande rätt drogad, snubblar omkring, och trillar. Hon måste ha smärtstillande. Imorr´n ska hon tillbaka till veterinären, för mer dropp, och allmänt kolla hur hon mår.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              Arbetssätt...