Hur stor är schansen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Inka
    svarade
    Mmm, det var ju inte kul. Hoppas hon mår bra ett bra tag framöver ändå.
    Min njursjuka katt fick jag ha ett extra år. Ingen kunde säga hur länge hon skulle må bra och det blev just ungefär ett år. Det kändes rejält nu i juni när jag var tvungen att ta bort henne, särskilt när hon bara var fyra år... men samtidigt så har dom gett en så mycket under sin levnadstid.

    Lämna en kommentar:


  • batski
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke_A
    De sa att det kan komma tillbaka, eller sprida sig, men de visst nog inte när.
    Beklagar Hoppas hon får leva ett tag till ivf. En katt som jag kände väl fick en elakartad tumör i tarmen. Hon blev opererad och tack vare operationen kunde hon njuta av livet i ytterligare några månader.

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    De sa att det kan komma tillbaka, eller sprida sig, men de visst nog inte när.

    Lämna en kommentar:


  • Knyttet
    svarade
    Nej, vad tråkigt

    Vad säger veterinären om prognosen?

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Idag tog de bort stygnen. Tack Inka, men fick tyvärr reda på idag att det är elakartat.

    Lämna en kommentar:


  • Inka
    svarade
    Definitivt en dålig veterinär!
    Hoppas det går bra med din katt Micke! Att det inte är elakartade tumörer.

    Lämna en kommentar:


  • Emmma
    svarade
    Ursprungligen postat av Birgitta W
    Min dotter kastrerade sin katthona för många år sedan. Men katten fortsatte löpa och skrika! Nu går hon på P-piller i alla fall.

    Veterinären påstod att man inte kunde ta bort ALLT...
    Att det kunde bli så då. VÄLDIGT konstigt tycker jag.

    Någon som har erfarenhet?
    Min granne hade samma problem, hon löste det med att gå till en annan veterinär som gjorde om operationen och tog bort det den första misslyckats med (en äggstock på ena katten och rester på den andra). Katterna har nu slutat löpa och mår bra. Så jag tycker det låter som en ganska dålig veterinär.

    Lämna en kommentar:


  • Knyttet
    svarade
    Ursprungligen postat av Birgitta W
    Min dotter kastrerade sin katthona för många år sedan. Men katten fortsatte löpa och skrika! Nu går hon på P-piller i alla fall.

    Veterinären påstod att man inte kunde ta bort ALLT...
    Att det kunde bli så då. VÄLDIGT konstigt tycker jag.

    Någon som har erfarenhet?
    Att man inte kunde ta bort allt på just den katten? Annars så är det ju just så en kastrering går till - att man tar bort allt.

    Skulle tro att det är väldigt ovanligt att det blir så som för din dotters katt. Min första tanke är att den veterinären kanske inte är så duktig... Din dotter kanske skulle kunna ta sig ett snack med någon annan veterinär om vad som är bäst att göra i det här läget. P-piller är ju inte så bra att ge hela livet, kanske t o m en ny operation skulle vara att föredra, om det går att hitta det som ligger kvar där och gör att kisse fortfarande löper. Men veterinär nr 1 verkar minst sagt suspekt, så gå inte dit igen tycker jag.

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Min kastrerade hankatt försöker para sig med mammas och pappas andra katt när hon löper

    Hon ska kastreras snart, och jag hoppas verkligen att hon slutar vråla då

    Lämna en kommentar:


  • Birgitta W
    svarade
    Min dotter kastrerade sin katthona för många år sedan. Men katten fortsatte löpa och skrika! Nu går hon på P-piller i alla fall.

    Veterinären påstod att man inte kunde ta bort ALLT...
    Att det kunde bli så då. VÄLDIGT konstigt tycker jag.

    Någon som har erfarenhet?


    Ursprungligen postat av Lill_Lena
    jag kastrerade min katthona efter hon haft 3 kullar..blev så fruktansvärt jobbigt höra henna vråla..det var jobbigt för henne med såklart.
    direkt efter operationen blev hon tyst och lugn å det var verkligen värt summan 750kr. så jag kan verkligen rekomendera det till alla kattägare.

    Lämna en kommentar:


  • Lill_Lena
    svarade
    Ursprungligen postat av Knyttet
    vad jag vet så är p-piller för katter inte alls bra för dem. Jag skulle vilja råda alla till att endast använda det som en tillfällig lösning, det är inte bra att ge år efter år som alternativ till kastrering.
    jag kastrerade min katthona efter hon haft 3 kullar..blev så fruktansvärt jobbigt höra henna vråla..det var jobbigt för henne med såklart.
    direkt efter operationen blev hon tyst och lugn å det var verkligen värt summan 750kr. så jag kan verkligen rekomendera det till alla kattägare.

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Jodå, hon går runt med sin tratt. Vi väntar på besked om det är godartat eller inte.

    Lämna en kommentar:


  • Knyttet
    svarade
    Micke_A: hur går det med konvalescenten?

    Lämna en kommentar:


  • Knyttet
    svarade
    Ursprungligen postat av gladys
    Jag har hört att det är ganska vanligt att katter som äter p-piller utveckar juvertumörer, en mindre rolig biverkan. Det är kanske inte fallet med din katt, men varnar lite för p-piller iaf.

    Hoppas att det går bra med din katt Micke A.
    vad jag vet så är p-piller för katter inte alls bra för dem. Jag skulle vilja råda alla till att endast använda det som en tillfällig lösning, det är inte bra att ge år efter år som alternativ till kastrering.

    Lämna en kommentar:


  • Lill_Lena
    svarade
    Ursprungligen postat av gladys
    Jag har hört att det är ganska vanligt att katter som äter p-piller utveckar juvertumörer, en mindre rolig biverkan. Det är kanske inte fallet med din katt, men varnar lite för p-piller iaf.

    Hoppas att det går bra med din katt Micke A.
    jo..även kvinnor över 40 som äter p-piller som innehåller östrogen är det också vanligt att man får bröstcancer. mor har det, även fast hon inte ätit p-piller på många många år..men det med cancer ökar ju bara helatiden.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...