seriöst katthem?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sucksdorff
    • December 2006
    • 239

    seriöst katthem?

    Hejsan,undrar om det är någon som känner till ett bra katthem i göteborg med omnejd.Måste göra mej av med mina två "barn" på grund av att min son fått allergi.Det gör ont in i själen att göra det och måste veta till 100 % att dom får det bra. Det är själva f..n att det inte finns något att göra åt dessa allergier, ett liv utan djur som alltid varit mitt intresse känns ju så där kul.
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Kattforum med annonstorg, testa där!
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • sucksdorff
      • December 2006
      • 239

      #3
      Jag har försökt med de flesta.Just nu har dom fullt upp med alla vildkatter som folk har övergett.Förstår inte hur folk kan överge någon som de en gång gosat med, och som är totalt beroende av en. Borde vara skottpengar på sådana!

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        #4
        Håller med dig! Blir nedrans förbannad när jag tänker på vilken syn vissa har på djur. Hur har de det ställt med empatin?? Hur kan man bara överge dem? De måste ju själva ha fått en psykisk skada under sin barndom genom att de själva blivit övergivna?

        Att bli av med vuxna katter är inte det lättaste. Om du kollar igenom t ex blocket så finns det jättemånga annonser där människor försöker bli av med sina djur pga allergi, ändrade arbetstider mm mm. Det bästa du kan göra måste ju vara att fråga runt i din egen bekantskapskrets för att förhöra dig om ingen du känner kan adoptera katterna. Om ingen av dem kn kanske de i sin tur har någon bekant som kan förbarma sig. Det är ju det mest önskvärd för då vet man ju VART de tar vägen och får små uppdateringar om hur de fått det. Annons i din lokala affär. Var ihärdig!!
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • gladys
          • March 2005
          • 1962

          #5
          Här kan du säkert lägga ut en annons,http://www.katter.nu/ men det råder ingen brist på katter!
          Just nu kan det nog vara särskilt svår att placera om en katt då marskatterna börjar ge resultat..
          Quidquid latine dictum sit, altum viditur

          Kommentar

          • lenis3
            • June 2004
            • 2254

            #6
            www.blocket.se funkar också

            tror det är vanligt att katthem är fulla.
            Min zoon
            Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

            Kommentar

            Arbetssätt...