Hur länge är era katter ute?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • morrhoppa
    • October 2006
    • 755

    #16
    Ursprungligen postat av Knyttet
    Vad jobbigt, hoppas verkligen att han kommer hem snart. Är han öronmärkt eller har halsband med telefonnummer?

    Ett tips när man skaffar en ny katt är att man håller den inne ett tag först så att den lär sig var den bor. Nästa steg är att man går promenader med den i sele precis i närheten, typ runt huset o så. Sen är den mer redo att gå ut själv. Med mina katter så följde jag med dem ut första gångerna de var lösa också.
    Jag vet n'är vi skulle gå ut i sele med vår nya katt när jag var liten, hon blåhatade det! Fast först hae hon suttit i en vägg i två dagar innan öch vägrat komma ut ^^

    I alla fall när vi gav upp och hon fick gå ut själv var hon borta i två dagar sen kom hon tillbaka och accepterade surt att "Jaha, jag får väl bo här då..."
    Man blir inte vuxen bara äldre!

    Kommentar

    • maricici
      • March 2006
      • 303

      #17
      Ursprungligen postat av CeCe
      Jag undrar hur länge era katter är ute när ni släppt ut dem? Vi fick två katter av en person som skulle flytta och katterna var avlivningshotade. I går kväll släppte vi ut dem vid 23 och imorse kom ena katten när jag ropade på dem, men den andra katten har vi inte sett till? Jag bara undrar hur länge katter kan vara ute innan man bör oroa sig...
      Det beror på vad katten utvecklat för utevanor, mina nuvarande katter är alltid hemma före midnatt och min gamla hankatt var borta en hel sommar och kom tillbaka-full av mask och i bedrövlig form, men levde gjorde han. Ett tips; vänta inte med att ringa grannarna och be dom kolla garage och friggebodar, och att sätta upp efterlysningslapp på ICA nära. Hellre annonsera en gång för mycket än en för lite...
      I
      MY

      Kommentar

      • Mamma Mia
        • December 2004
        • 2504

        #18
        Säger samma sak som fler här ovan: ny katt stannar hemma minst ett par veckor. Sedan går den ut med eskort (inte nödvändigtvis med koppel) för att skyddas mot andra katter som vill hävda revir. Ofta så de försvinner! För att de blir bortjagade. ALLA mina katter har fått eskort första halvåret, dels för att få mitt stöd till att pinka revir, dels för att visa var gränserna går - hit går man, inte längre. Första året är alltid värst, då ungkatter är nyfikna, korkade och lättskrämda Lycka till!
        Always look at the bright side of life

        Kommentar

        • LinneaHYLK
          • October 2006
          • 206

          #19
          Min mors katter är borta över ett dygn ibland när de hittar något intressant. Som längst har de varit borta en hel vecka..

          Och mina katter går helst inte ut alls, men tvingas ut med koppel ibland..

          Kommentar

          Arbetssätt...