Hur länge är era katter ute?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CeCe
    • November 2006
    • 51

    Hur länge är era katter ute?

    Jag undrar hur länge era katter är ute när ni släppt ut dem? Vi fick två katter av en person som skulle flytta och katterna var avlivningshotade. I går kväll släppte vi ut dem vid 23 och imorse kom ena katten när jag ropade på dem, men den andra katten har vi inte sett till? Jag bara undrar hur länge katter kan vara ute innan man bör oroa sig...
  • Knyttet
    • December 2006
    • 646

    #2
    jag skulle vara orolig :/ så länge är mina kissar aldrig ute
    min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

    Kommentar

    • Emmma
      • January 2007
      • 340

      #3
      Det är nog lite olika från katt till katt, min ena kan vara ute ett par dygn (=MYCKET orolig matte) medan den andra bara går runt huset. Har de bott länge hos dig? Annars kan det helt enkelt vara så att den har gått tillbaka dit där den bodde tidigare...

      Kommentar

      • Richard.R
        • December 2006
        • 1872

        #4
        vår hankatt var bort i en månad då kom han hem och vägde hälften mindre än vad han gjorde när han gick iväg, fast nu är han lika tjock och lat som han var före han gick bort
        396L SA biotop
        128L SA biotop
        54L SA biotop
        54L SA biotop

        Kommentar

        • Tintaglia
          • January 2006
          • 146

          #5
          Jag skulle inte släppa ut mina katter alls om klockan var 23... Jag vill att de ska vara inne om natten, för att kunna sova lugnt. De får inte heller gå ut om vi ska åka någonstans.

          Kommentar

          • Knyttet
            • December 2006
            • 646

            #6
            Ursprungligen postat av Tintaglia
            Jag skulle inte släppa ut mina katter alls om klockan var 23... Jag vill att de ska vara inne om natten, för att kunna sova lugnt. De får inte heller gå ut om vi ska åka någonstans.
            samma här faktiskt, inte klockan 23 kanske, det beror på när jag själv har tänkt sova, men jag gillar inte heller att ha dem ute när jag inte är hemma eller när jag sover.
            min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

            Kommentar

            • gizmogirl
              • August 2006
              • 2214

              #7
              Skulle överhuvudtaget inte släppa ut en katt lös utan ha den i koppel.Men om man nu ska ha utekatt så inte skulle jag släppa ut den på nätterna inte och inte när jag inte är hemma.

              Kommentar

              • andreassofus
                • November 2005
                • 5643

                #8
                en katt klarar sig länge ute om det nu inte är en innekatt, dom har väldigt bnra mörkeseende och är kanon på att jaga möss i mörker. finns ju katter som är borta i flera månader och ssen kommer tillbaka,, dt är ju ett rovdjur.
                Mvh Andreas
                min zoon
                msn adress

                Kommentar

                • Richard.R
                  • December 2006
                  • 1872

                  #9
                  som vår hankatt då andreassofus, det är borta åtminstone 1 vecka i månaden
                  396L SA biotop
                  128L SA biotop
                  54L SA biotop
                  54L SA biotop

                  Kommentar

                  • maria_
                    • March 2007
                    • 2867

                    #10
                    Mina katter brukar vara ute över dagen. Den ena kan till och med få för sig att stanna ute över natten också, det har även hänt att han har stannat ute i en hel vecka. Självklart oroar man sig då, men han skulle vara så olycklig om han inte fick ta sina turer. Han var hemlös förut och är van vid att vandra runt.
                    Med vänlig hälsning,
                    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                    Kommentar

                    • Pumis
                      • December 2006
                      • 118

                      #11
                      Min pappa och mammas äldsta katt (17 år) är inte ute alls längre, endast på sommrarna då solen skiner. Hon är lite lättfryslig av sig och gillar mer att sova under varma täcken. Deras yngsta (5 år) var innan hon blev honkastrerad ute mycket och länge.. kunde vara borta 2-3 dagar, men dem är inte så oroliga, de bor ute på landet i en mycket öde by.. och de har kattlucka så hon kan komma och gå som hon vill. Nu när hon väl är honkastrerad så är hon inte ute lika länge utan nöjer sig med en tripp runt gården för att sedan komma in igen.
                      Pumis, sannerligen fiskbesatt från topp till tå!

                      Kommentar

                      • Knyttet
                        • December 2006
                        • 646

                        #12
                        CeCe: Har kissen kommit in än?
                        min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

                        Kommentar

                        • CeCe
                          • November 2006
                          • 51

                          #13
                          Nä, den har inte kommit hem ;( Den förra ägaren sa att han gör så ibland, han hittar något jätteintressant och vill inte komma hem. Katterna har bara varit hos oss ett par dagar, så visst är man orolig att han inte ska komma tillbaka...

                          Kommentar

                          • Knyttet
                            • December 2006
                            • 646

                            #14
                            Ursprungligen postat av CeCe
                            Nä, den har inte kommit hem ;( Den förra ägaren sa att han gör så ibland, han hittar något jätteintressant och vill inte komma hem. Katterna har bara varit hos oss ett par dagar, så visst är man orolig att han inte ska komma tillbaka...
                            Vad jobbigt, hoppas verkligen att han kommer hem snart. Är han öronmärkt eller har halsband med telefonnummer?

                            Ett tips när man skaffar en ny katt är att man håller den inne ett tag först så att den lär sig var den bor. Nästa steg är att man går promenader med den i sele precis i närheten, typ runt huset o så. Sen är den mer redo att gå ut själv. Med mina katter så följde jag med dem ut första gångerna de var lösa också.
                            min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

                            Kommentar

                            • Richard.R
                              • December 2006
                              • 1872

                              #15
                              bra tips det Knyttet
                              396L SA biotop
                              128L SA biotop
                              54L SA biotop
                              54L SA biotop

                              Kommentar

                              Arbetssätt...