kattmånaden....ingen ro om nätterna!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rambo
    • February 2004
    • 672

    #16
    Det är inte heller bra för en katts pryske att löpa en massa gånger utan att det blir några ungar
    Jag formulerade mig lite fel tidigare, hon katter blir snarare jämnare i humöret än mycket lugnare av kastrering. Lugnare blir de av ålder, han katter kan bli slöa av kastering men det stämmer inte på alla t.ex. min bengal.
    575l Åleds
    80l JAD
    Tiffany - perser/norskskogskatt
    Lizton - renrasig Bengal

    Kommentar

    • Emmma
      • January 2007
      • 340

      #17
      Jag tror katterna lider minst lika mycket(om inte mer) som ägaren av att löpa, sen kan jag tycka att man ska tänka ett par gånger innan man parar sin katt då hemlösa katter är ett ganska stort problem(åtminstonne i Stockholm, kan inte uttala mig om andra städer - under mars pågår tex ett projekt där man hittils har fångat in över femtio hemlösa katter i en förort). Fast självklart måste ju några para sina katter, jag menar bara att det kan vara bra att tänka flera gånger innan...

      Kommentar

      • trollet85
        • January 2005
        • 667

        #18
        hon har iaf lugnat sig nu.. löptiden är ute verkar det som! för nu får vi sova ostört om nätterna och hon är sig själv igen men får se vad man gör till nästa år till när hon ska bli såhär.. vet varken om avel eller sterilisering. får ej avla på henne men om man kan ändra de så kanske man tar en kull med henne.. får se.
        63L med salamandrar
        Mina älskade persers Viola och Velvet

        Kommentar

        • evus
          • September 2006
          • 729

          #19
          Tyvärr så är det så att vissa katter löper med 2-3 veckors mellanrum så ni kanske inte har så mycket tid på er att bestämma er . Mina två honor löper nästan hela tiden om de inte får p-piller (har /haft uppfödning av Cornish Rex).

          Lycka till! //Eva
          This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

          Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

          Kommentar

          • evus
            • September 2006
            • 729

            #20
            Jag glömde skriva att andra katter kan löpa "bara" 2-3 ggr per år.
            Jag tycker att varje dag som jag har en löpande katt hemma är som en mardröm både för mig och katterna.

            Eva
            This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

            Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

            Kommentar

            • Anneth
              • August 2006
              • 412

              #21
              De flesta honkatterna löper inte bara en gång per år, det finns dom som löper så ofta som varannan vecka, sådana honor har jag haft.
              Så är det en huskatt som det gäller i det här fallet så skulle nog jag rekomendera att ni kastrerar henne, dels för att hon kommer att bli sjuk av ett evigt löpande och att hon efter kastreringen förmodligen slutar kissa inne. Det är grymmare att låta en honkatt löpa i en oändlighet än att kastrera henne. Det föds så många huskatter hela tiden som ingen vill ha så jag tycker att det är lite onödigt att ta ungar på en huskatt..

              Hälsningar Anneth, NFO-uppf
              Senast redigerad av Anneth; 30 March 2007, 11:00.
              Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
              Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

              Kommentar

              Arbetssätt...