parning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Minou
    • March 2007
    • 2

    parning

    Hej! Min katthona som blir snart 2 år är en ragdoll med 1/16 del helig burma i sig- från mamans sida. Hon är otroligt fin och klok och vi har många omkring oss som har frågat om hon inte ska få kattungar. Problemet är att hitta en hane. När jag, naiv och godtrogen, tog kontakt med ragdolls hemsidan så blev jag utskälld, anklagad för rasblandning o s v. Så nu behöver jag INTE höra kommentar om att min katt är en vanlig bondkatt som måste kastreras, att det finns för många kattungar i världen och annat liknande. Jag letar efter en hane till min hona, gärna ragdoll men alla svar kan beaktas. Gärna i Stockholm trakten. Min honkatt är vitt med möka partier vid ansiktet och har lång och vacker päls. Och snälla ni som har lust att moralisera kan göra det hos någon annan!
    Tack!
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #2
    Ursprungligen postat av Minou
    Hej! Min katthona som blir snart 2 år är en ragdoll med 1/16 del helig burma i sig- från mamans sida. Hon är otroligt fin och klok och vi har många omkring oss som har frågat om hon inte ska få kattungar. Problemet är att hitta en hane. När jag, naiv och godtrogen, tog kontakt med ragdolls hemsidan så blev jag utskälld, anklagad för rasblandning o s v. Så nu behöver jag INTE höra kommentar om att min katt är en vanlig bondkatt som måste kastreras, att det finns för många kattungar i världen och annat liknande. Jag letar efter en hane till min hona, gärna ragdoll men alla svar kan beaktas. Gärna i Stockholm trakten. Min honkatt är vitt med möka partier vid ansiktet och har lång och vacker päls. Och snälla ni som har lust att moralisera kan göra det hos någon annan!
    Tack!
    Så länge du vet att folk vill ha kattungarna tycker jag det låter som en jättebra ide! Har tyvärr inga tips om kattpojkar, men mer helig burma i kullen kanske vore snyggt.

    Kommentar

    • VildKatt
      • May 2005
      • 12

      #3
      Vilket sätt!
      Så behandlar man inte folk med blandraskatter, och jag hade fått frispel om hon gormat sådant åt mig. Allt det handlar om är att man hittar goda köpare till sina djur i slutändan, allt annat spelar mindre roll.

      Tusan, nu blev jag upprörd!
      Hade alla tänkt så, skulle det för böveln inte finnas raskatter ens från början. Var knappast som så att t.ex ragdollen var som den var från början. Klara raser görs, generellt, inte på naturlig väg.
      Och dessutom höra dte utav en uppfödare? Skamligt. Är man inte intresserad, och /eller tycker dte är en dålig idé, kan man väl framlägga sina åsikter utan att ta till höga stämmor?

      Kan tvärr inte hjälpa dig själv, annars hade jag gjort det, men min katt vet jag inte ens härkomsten på. En sköldpaddsfärgad hona som rymde hemifrån, fick sex avkommor. Så går det när man inte kastrerar honor man inte tänkt ha avkomma på, men likväl kom alla sex till goda hem.

      Kommentar

      • lillmulan
        • September 2006
        • 45

        #4
        Här kommer en länk med bra tips till den som vill avla på sin katt!
        Svenska katters diskussionsforum är Sveriges största kattforum som riktar sig till alla kattägare och kattälskare i landet.

        Kommentar

        • Minou
          • March 2007
          • 2

          #5
          Tack så mycket för tipset!
          MVH!
          Minou

          Kommentar

          • Zwitta
            • October 2006
            • 406

            #6
            Om du nu ska ta ungar på katten så tycker jag att det borde vara en ragdollhanne och ingen annan 'ras' för att få ungar som liknar ragdoll. Jag skulle också vilja ha en unge från kullen men du kanske bor för långt bort.

            Kommentar

            Arbetssätt...