Hemlösa katter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    #16
    Ursprungligen postat av C.Ciklid
    Just det den där kastreringsfrågan har jag många gånger funderat på varför inte ägarna kan göra?? Jag blir så för****ad!! Hur kul är det när grannens okastrerade hankatt springer och pissar ner ens utemöbler. Det räcker med att han skvätter någonstans intill huset så lucktar det FAN!! Ännu mysigare när solen ligger på. Var det kul att köpa nya dyra sittdynor och hankatten hoppade in vid en öppning på glasaltan och pissade ner dem?? Är det kul att ta hand om överblivna kattungar som är dömda till döden? Tror ni det är kul att se på när dömda kattungar blir ihjälslagna?? Kastreringsfrågan annser jag borde vara lag på om man inte planerar avel osv.?? Just för att slippa fler hemlösa katter, osämja bland grannar m.m.

    Jag älskar katter och hoppas att fler katter kan få ett bättre liv än att bli misshandlade, skjutna, hemlösa osv.
    //Camilla
    Jag tycker att du har alldeles rätt om att det borde vara lag på att kastrera sina katter. Det skulle bespara djuren så mycket lidande.
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

    Kommentar

    • Berserken
      • December 2005
      • 472

      #17
      Vi har 2 kastrerade hankatter plus en honkatt som vi hittade i somras som kastrerades förra veckan det kostade 800 att få henne kastrerad det tycker inte jag är så dyrt

      Kommentar

      • maria_
        • March 2007
        • 2867

        #18
        Ursprungligen postat av Berserken
        Vi har 2 kastrerade hankatter plus en honkatt som vi hittade i somras som kastrerades förra veckan det kostade 800 att få henne kastrerad det tycker inte jag är så dyrt
        Nej, med tanke på att det är en engångskostnad så är det inte så farligt alls. När jag fick mina kastrerade passade jag på att öronmärka dem med, så vet folk var de bor ifall de skulle springa iväg. Vill ju inte vara utan mina gosingar.
        Med vänlig hälsning,
        hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

        Kommentar

        • Berserken
          • December 2005
          • 472

          #19
          Ursprungligen postat av maria_
          Nej, med tanke på att det är en engångskostnad så är det inte så farligt alls. När jag fick mina kastrerade passade jag på att öronmärka dem med, så vet folk var de bor ifall de skulle springa iväg. Vill ju inte vara utan mina gosingar.
          2 dagar efter operationen sprang hon o lekte som bara den

          Kommentar

          • Zwitta
            • October 2006
            • 406

            #20
            Min systers katt fick ungar (5st) men hon lyckades hitta hem till alla (har en av dem själv och en gammal kompis till mig har en). Hon kastrerade katten efter det och katten vart helt galen efter det och rev på allting och gömde sig under soffan och fräste men efter att stygnen togs bort så lungnade hon ner sig och nu är hon bara lite rädd men biter ibland utan anledning om man klappar henne.
            När min katt började löpa så kastrerade vi henne för det var så jobbigt när hon gick med rumpan i vädret och skrek och vi ville inte få några ungar av henne.

            Kommentar

            • C.Ciklid
              • February 2005
              • 12055

              #21
              Ursprungligen postat av Zwitta
              Min systers katt fick ungar (5st) men hon lyckades hitta hem till alla (har en av dem själv och en gammal kompis till mig har en). Hon kastrerade katten efter det och katten vart helt galen efter det och rev på allting och gömde sig under soffan och fräste men efter att stygnen togs bort så lungnade hon ner sig och nu är hon bara lite rädd men biter ibland utan anledning om man klappar henne.
              När min katt började löpa så kastrerade vi henne för det var så jobbigt när hon gick med rumpan i vädret och skrek och vi ville inte få några ungar av henne.
              Låter lite konstigt att katten reagerade så efter steriliseringen. Aldrig hört faktist. Kan hon kanske blivit skrämd hos veterinären och ev. haft ont efter steriliseringen tro?
              //Camilla
              De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

              Kommentar

              Arbetssätt...