Hemlösa katter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    Hemlösa katter.


    Någon som vill adoptera en katt?
    Jag verkligen älskar katter men är pälsdjursallergiker. Jag önskade att jag kunnde ta en katt hem. Risken är att jag antagligen inte skulle kunna välja och vilja ha alla!! Att se dessa hemlösa katter gör ont i själen och tänk om personer som tar sig en "sommarkatt" tänkte efter 3ggr!! Eller att personer steriliserade/kastrerade sina katter om man inte tänkt ha fler hemma, så man slipper få så många hemlösa katter.
    Tänk om..

    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    kan bara instämma... har tjatat på mina föräldrar i flera år om att ta en sån kisse. är tyvärr också pälsdjursllergiker
    folk som har sommarkatter borde skjutas.
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • andreassofus
      • November 2005
      • 5643

      #3
      Ursprungligen postat av lenis3
      kan bara instämma... har tjatat på mina föräldrar i flera år om att ta en sån kisse. är tyvärr också pälsdjursllergiker
      folk som har sommarkatter borde skjutas.

      ja det hälper nog att gå runt o skjuta folk
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Man får inte glömma att kolla hur katthemmt sköts heller. Inte menat mot katthemmet i länken. Men har varit på katthem som inte haft så bra koll på vad dom sysslar med även om dom självklart vill katternas väl. Har tyvärr kattallergi i familjen. Annars hade vi haft innekatt/er med utegång i sele så man vet att dom inte råkar ut för något
        Senast redigerad av eriahl; 11 February 2007, 15:08.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Tant Nancy
          • April 2002
          • 5407

          #5
          Jag är också allergisk, men har ändå tagit emot en väns katt i fem veckor, allt för att den skulle slippa att bo på pensionat, och för att min vän skulle känna att katten mår bra medan husse kryar på sig... Jag älskar redan katten... men blir trött av allergimedicinen... och det är kanske tur det...
          MvH
          Tant Nancy
          www.gladafisken.aqualogen.se
          Mitt fotogalleri
          Dagbok
          Min zoon

          Kommentar

          • Amanda321
            • February 2007
            • 587

            #6
            Hej det var tråkigt att höra min bror är pälsallargiger men bara innomhus. Så vi har har 2 katter. Min katt heter misen och hon har fått jätte många ungar och e jätte söt! vår andra e grå och har ingen svans! (han hade inte det när vi fick honom gratis) pappan till misens ungar är en svart *övergiven* katt! jag vill behålla honom men han är för snabb för att jag ska kunna fånga honom.. (vet att han är övergiven p.g.a. ett slitet halsband med insekter på)


            ______________________
            Hälsningar Amanda321
            30 L - 60 L - 150 L
            //Amanda

            Kommentar

            • kariba
              • December 2006
              • 92

              #7
              Jag skulle också kunna rädda "alla katter", men har fullt nu. Tre katter räcker i en trerumslägenhet.

              Kommentar

              • gickan_87
                • November 2003
                • 1873

                #8
                Jag har redan 2 katter varav en är en hittekatt. Skulle gärna adoptera 2 katter till, men finns inte riktigt plats och pengar för dem, tyvärr.

                Kommentar

                • gickan_87
                  • November 2003
                  • 1873

                  #9
                  Ursprungligen postat av Amanda321
                  Min katt heter misen och hon har fått jätte många ungar och e jätte söt!
                  Varför har du inte kastrerat henne, eller åtminstone ge henne p-piller ett tag. Visst, det är jättekul att ha små söta kattungar hemma, det kan jag hålla med om. Men tänk att du bidrar till fler kattungar som inte har något hem/ eller som blir sommarkatter. Hjälp katthemmen genom att kastrera din honkatt. Så får vi några mindre kattungar/ sommarkatter att ta hand om.

                  MVH

                  Erika, volontär på ett katthem.

                  Kommentar

                  • rödtoppen
                    • June 2006
                    • 3148

                    #10
                    det borde vara lag på att katter ska kosta lika mycket som en hund, då hade nog folk tänkt till en extra gång innan de skaffade katt
                    / dtoppen /

                    Kommentar

                    • macke_fisk
                      • December 2005
                      • 4442

                      #11
                      jag hade osså velat ha en katt.....men tyvärr så har vi pckså pälsallergiker i familjen ....men när jag flyttar hemifrån...då ska jag nog ha en liten kise+akvarium^^
                      MVH macke_fisk

                      Kommentar

                      • Oneway
                        • January 2007
                        • 285

                        #12
                        Ursprungligen postat av rödtoppen
                        det borde vara lag på att katter ska kosta lika mycket som en hund, då hade nog folk tänkt till en extra gång innan de skaffade katt
                        Hundar behöver inte vara så farligt dyra, det är ju oftast ren rasiga hundar som kostar massor. Sen är frågan om en katt hade kostat så mkt hade det ju antagligen blivit fler hemlösa katter då folk inte velat köpa en katt. Det finns ju faktiskt dem som tar hand om dom också.Men håller med till fullo att det är dålig stil att bara överge katter så och att dem borde kanske kosta lite mer än dem gör idag.
                        Projekt Asien

                        Kommentar

                        • Inka
                          • July 2005
                          • 1233

                          #13
                          Folk missar ju ofta att det inte är inköpspriset som är störst... kostnaderna kommer ju sen...
                          Överhuvudtaget har jag svårt att få in det i huvudet hur folk kan skaffa djur och överge dem. För mig är det rätt logiskt att folk som skaffar djur gör det för att de tycker om dem, varför skulle man annars? Då borde man ju ta hand om sina djur... Verkligheten är tyvärr inte sån ändå... och varför människor som inte gillar sina djur skaffar dem är för mig en gåta.
                          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                          www.kvitter.n.nu

                          Kommentar

                          • maria_
                            • March 2007
                            • 2867

                            #14
                            Ursprungligen postat av kariba
                            Jag skulle också kunna rädda "alla katter", men har fullt nu. Tre katter räcker i en trerumslägenhet.
                            Haha, och en 6-rummare är inte tillräcklig för mina två terrorister.
                            Med vänlig hälsning,
                            hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                            Kommentar

                            • C.Ciklid
                              • February 2005
                              • 12055

                              #15
                              Ursprungligen postat av gickan_87
                              Varför har du inte kastrerat henne, eller åtminstone ge henne p-piller ett tag. Visst, det är jättekul att ha små söta kattungar hemma, det kan jag hålla med om. Men tänk att du bidrar till fler kattungar som inte har något hem/ eller som blir sommarkatter. Hjälp katthemmen genom att kastrera din honkatt. Så får vi några mindre kattungar/ sommarkatter att ta hand om.

                              MVH

                              Erika, volontär på ett katthem.
                              Just det den där kastreringsfrågan har jag många gånger funderat på varför inte ägarna kan göra?? Jag blir så för****ad!! Hur kul är det när grannens okastrerade hankatt springer och pissar ner ens utemöbler. Det räcker med att han skvätter någonstans intill huset så lucktar det FAN!! Ännu mysigare när solen ligger på. Var det kul att köpa nya dyra sittdynor och hankatten hoppade in vid en öppning på glasaltan och pissade ner dem?? Är det kul att ta hand om överblivna kattungar som är dömda till döden? Tror ni det är kul att se på när dömda kattungar blir ihjälslagna?? Kastreringsfrågan annser jag borde vara lag på om man inte planerar avel osv.?? Just för att slippa fler hemlösa katter, osämja bland grannar m.m.

                              Jag älskar katter och hoppas att fler katter kan få ett bättre liv än att bli misshandlade, skjutna, hemlösa osv.
                              //Camilla
                              De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...