Katten spyr fragda, går på sne, får ryckningar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #31
    Åh va skööönt...

    Ursprungligen postat av Phillee
    Hon mår bra nu Det var något fall av ett anfall, min morsa ringde veterinären. Det var inget farligt, men om det fortsatte skulle man få medicin. Hon hade varit mycket stressad, för det var en gubbe som hade varit o bytt Varmvattenberedaren. Och våra katter är Mycket folkskygga!
    Håll lite koll på henne, det kan gärna komma när de ska sova och slappnar av...
    Om hon får fler anfall är frågan om man inte ska göra en EEG, alltså röntgen av hjärnan... Då ser man eventuell hjärnskada och kan ge medicin i förebyggande syfte... Beror på hur gammal hon är??? Ett yngre djur skulle jag göra EEG på.. Ett äldre djur skulle jag låta vara så länge hon inte lider...

    Vid anfall, se till att hon kan andas och inte biter sig i tungan om hon börjar tugga, man kan använda en liten träsked eller liknande... Lycka till
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • desiredillusion
      • February 2006
      • 512

      #32
      Ursprungligen postat av andreassofus
      ja det menar jag, katten måste ha mjölk från mamman för att växa upp och må bra. . jag pratar om en katt som var kanske 4-5 veckor gammal. en katt som ät så liten klarar sig inte utan sin mamma tydligen (enligt vetrinären)

      Mine to små kattepuser er nok et bevis på det motsatte. Moren deres var veldig ung da hun fikk dem, så hun brydde seg ikke om dem når de var født, hun var bare inne av og til og ammet dem. Når de var 5 uker gamle tok jeg dem med meg hjem, og de lever i beste vegående Kan du fortelle veterinæren om han/hun sier det samme igjen...
      I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

      Kommentar

      • andreassofus
        • November 2005
        • 5643

        #33
        Ursprungligen postat av desiredillusion
        Mine to små kattepuser er nok et bevis på det motsatte. Moren deres var veldig ung da hun fikk dem, så hun brydde seg ikke om dem når de var født, hun var bare inne av og til og ammet dem. Når de var 5 uker gamle tok jeg dem med meg hjem, og de lever i beste vegående Kan du fortelle veterinæren om han/hun sier det samme igjen...
        du kanske hade tur för.. men den kattungen som jag hade blev aldrig ammad tydligen. så den fick ju ingen näring alls.

        men det är ju kul att dina katter överlevde.
        Mvh Andreas
        min zoon
        msn adress

        Kommentar

        Arbetssätt...