Örtté --> galen katt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PeterPan
    • November 2006
    • 89

    Örtté --> galen katt

    Här om dagen märkte jag att familjens vanligtvis lugna och "normala" katt luktade på ett örtté som låg framme, och av lukten fick - rakt ut sagt - fnatt. Han började mjaua, gnida sig, slicka på bordet och snurra runt, ett beteende han aldrgi haft förut. Vad i örttét kan ha lett till dessa reaktioner?
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Låter som Kattmynta...
    katternas "egen" drog
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • icejoy
      • August 2006
      • 593

      #3
      Var köpte du det örtteet? Vad var det för sort? Finns ganska många olika sorter.
      ___________________________________________
      ___________________________________________
      Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

      Kommentar

      • PeterPan
        • November 2006
        • 89

        #4
        Jag köpte det i en hälsobutik, och det sägs vara "mot migrän". Letade, men fann ingen Kattmynta i ingredienserna. Dock verkar det jag läst om Kattmynta och katter stämma ganska bra in på hela grejen.

        Kommentar

        • TinaW
          • December 2005
          • 194

          #5
          Valeriana kan förekomma i vissa hälsokost tesorter, och det reagerar en del katter på... precis som på kattmynta!
          Ska visst vara lugnande och "rogivande"... finns nog som såna där kvälls-rogivande hälsokost-tabletter också!
          Hos mig bor katterna Busen, Babsan, Bambi, Simon, Maja och hunden Kompis!
          Sov gott min Bina älskling
          Mitt 200 liters har lite för många hyresgäster...

          Kommentar

          • peter_m_jonsson
            • April 2006
            • 451

            #6
            Vår katt har gått igång på örtkryddor ibland

            Kommentar

            • jolon
              • December 2002
              • 1075

              #7
              Ursprungligen postat av TinaW
              Valeriana kan förekomma i vissa hälsokost tesorter, och det reagerar en del katter på... precis som på kattmynta!
              Ska visst vara lugnande och "rogivande"... finns nog som såna där kvälls-rogivande hälsokost-tabletter också!
              Vilket förklarar varför våran gamm-katt jagar valeriana förpackningen som besatt.
              My internet should be readonly.

              Kommentar

              Arbetssätt...