Diverse åkommor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • trollet85
    • January 2005
    • 667

    #16
    blir så jääääävla förbannad på veterinärer... att ha telefontid en timma om dagen, hur funtad är man då??? att det dessutom tutar UPPTAGET HELA DEN TIMMAN??? blir så förbannad så jag spricker.... är det så mycket ett djurliv är värt? och det är som att dom vill tvinga en till att ringa akutnummret så att dom kan få ta ut dom extra hundralapparna dom får för det. Hur ska man kunna boka tid? dessutom har man ett arbete så man kan inte gå och vakta hela timman om än jag försökte idag. Sen ringer man djursjukhuset och det tutar också upptaget. Men de fyra-sex gånger det gick fram vanlig signal för mig så svarar dom minsann inte.... herregud säger jag bara!
    63L med salamandrar
    Mina älskade persers Viola och Velvet

    Kommentar

    • Bette
      • September 2006
      • 635

      #17
      Min veterinär hade telefonöppet hela dagar förut. Sen tyckte hon att det tog för mycket tid till att svara hela tiden. Bättre att lägga tiden till att hjälpa våra djur. Men håller med dej att 1 timme är kort tid. Har du inte möjlighet att gå in dit och prata.
      Elisabet

      Kommentar

      • solbacka
        • January 2004
        • 3952

        #18
        Kan vara helt hopplöst att ringa vet. Den klinik som vi går till har också en eller två timmars telefontid och då är det hopplöst att komma fram. På djursjukhus är det oftast mycket lättare... fast man får betala mer... Hur går det med katt stackaren?
        350l Diskus 275l SA växt
        100l tanganynika
        Min dagbok Mina bilder
        Min alldeles egna zoon

        Kommentar

        • trollet85
          • January 2005
          • 667

          #19
          bette, man kan typ inte gå in dit o prata.. var förbi igår innan fem men då hade dom stängt. och på dörren stod det att mottagning sker endast efter bokning, eller något i den stilen.

          solbacka, jo de är bättre med katten.. ögat verkar ju bättre då lite rödhet släppte iom att jag sköljde med saltlösningen. såret på läppen verkar ha läkt ihop helt.. men de är inte allt! sår på tassen nu också...

          fick tag på vetten idag iaf. pratade en stund med henne men det lät inte som att såret var något akut. jag sa att hon haft sår på trampdynan två ggr tidigare och bara under kort tid. jag beskrev hur de såg ut och att de luktade lite surt... men vi kom fram till att jag skulle köpa en mild tvål och tvätta med och sedan smörja in tassarna med helosan.. för dom är lite torra. och hon sa att de kanske berodde på det... skulle höra av mig efter helgen om de ej blev bättre sa vi. om man nu får tag på dem då....

          hatar sådana här småsår osv... men såret lär ju inte ha läkt ihop såpass till efter helgen att de ska se bra ut. så ja lär ju få åka till vetten endå..
          sen vill man ju som kolla upp de andra två sakerna med om än de har blivit bättre nu.
          63L med salamandrar
          Mina älskade persers Viola och Velvet

          Kommentar

          • trollet85
            • January 2005
            • 667

            #20
            hur som havet så var jag till vetten idag, fick en tid igår när ja ringde på akuttiden. hon kikade på det o sa ju att de inte såg bra ut.. att det såg infekterat ut. så hon skrapade bort lite skorpor o tvättade. sen skrev hon ut en pasta som jag ska ge katten under två veckor.. jag ska även ha ett sånt där halsskydd på henne hoppas hon blir bättre nu i tassen iaf.. ögonen såg bra ut sa veterinären. sen att hon skiter utanför kan bero på det här med tassen.. att de gör ont att gräva. får hoppas att hon blir hel o frisk snart =\
            63L med salamandrar
            Mina älskade persers Viola och Velvet

            Kommentar

            • trollet85
              • January 2005
              • 667

              #21
              fick en sån där "lampskärm" som kissen skulle ha på sig eftersom hon inte ska slicka sig på såret.. hur länge o hur ofta ska dom ha på sig den om dagen??
              63L med salamandrar
              Mina älskade persers Viola och Velvet

              Kommentar

              • solbacka
                • January 2004
                • 3952

                #22
                Den ska alltid ha skärmen på sig. Har hon svårt att äta så får du ta av den då, men var snabb att få på den efteråt. Katter (även hundar) är ruggigt snabba på att börja slicka igen. Det är lite synd om katten att ha skärm men de vänjer sig och de måste ju ha de på för att bli bra igen. Lycka till .
                350l Diskus 275l SA växt
                100l tanganynika
                Min dagbok Mina bilder
                Min alldeles egna zoon

                Kommentar

                • trollet85
                  • January 2005
                  • 667

                  #23
                  okej.. men jag är bara rädd att när man inte är hemma, att katten ska göra sig illa. för hon sover jämt i klätterträdet o ska klättra. de kommer hon inte kunna göra med skärmen på. känns som att hon inte kommer kunna sova med skärmen på heller... hade på den en stund igårkväll men tog av den. men jag har inte sett att hon slickar i tassen faktiskt.. men så är man ju inte med jämt heller.. får ha på den ikväll igen när ja kommer hem från jobbet då.
                  63L med salamandrar
                  Mina älskade persers Viola och Velvet

                  Kommentar

                  • solbacka
                    • January 2004
                    • 3952

                    #24
                    Hur har det gått med lilla viola?
                    350l Diskus 275l SA växt
                    100l tanganynika
                    Min dagbok Mina bilder
                    Min alldeles egna zoon

                    Kommentar

                    • trollet85
                      • January 2005
                      • 667

                      #25
                      Snällt du frågar om henne!

                      Det är bättre, medicineringen skulle ju vara i två veckor. Men hon hade fortfarande sår efter det. hade inte läkt till 100% alltså, men jag tänkte avvakta lite. Men jag bestämde mig förra veckan för att boka ett återbesök endå. Är som fortfarande lite skorpigt på tassen så jag vet inte vad vetten säger om det. Sen går hon utan för lådan då och då fortfarande.. så den 28e ska vi dit igen då.
                      63L med salamandrar
                      Mina älskade persers Viola och Velvet

                      Kommentar

                      • trollet85
                        • January 2005
                        • 667

                        #26
                        Var på återbesök iaf.. tassen var ju läkt och såg bra ut. men hon sa att det syndes att huden var tunn och att det lätt kan återkomma sår om hon bara slickar lite där osv.. så de är känsligt och jag får hålla ögonen öppna. hon rekomenderade en zink salva som skulle vara bra och binda fukten i huden. kommer skinner o bli tjockare o helt återställd tillslut då? glömde att fråga henne om de o ni kanske vet?

                        sen vet jag nog vad hennes skit utanför lådan beror på... hon sköter sig så bra när vi är hemma. men när vi vart på jobbet så går de bara en 10-15min så skiter hon utanför.. en liten protest alltså. killen min har vart hemma nu i en vecka från jobbet och hon har inte skitit utanför en enda gång!! undrar hur man får bukt på detta? har hört talas om feliway. den där som ska utsöndra feronomer.. kan det vara något? eller är enda lösningen en kattkompis till henne? finns det något annat man kan hitta på? hittade refills tills sådana där feliway på ebay.. men inte själva boxen man sätter i el-uttaget.. någon som har en sådan som jag kan köpa? eller som vet var jag kan köpa den? vad heter sådana där boxar?
                        63L med salamandrar
                        Mina älskade persers Viola och Velvet

                        Kommentar

                        Arbetssätt...