hjälp!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • habob
    • April 2006
    • 119

    hjälp!?

    har skaffat en liten hane katt på 3 månader men den kommer inte överäns med min andra hane katt som är ett år gammal hur ska jag göra så att det blir bra eller ska jag låta dem broka o fräsa på varan så det blir bra efter nogra dagar för jag haft honom i två dagar? tack i förhand!
    hej!
  • Opus
    • January 2006
    • 1014

    #2
    Det kan ta lite tid men det brukar bli bättre, för våra katter tog det från fyra dagar till en vecka innan de blev kompisar.
    Vescere bracis meis!

    Kommentar

    • Whizzer
      • May 2005
      • 498

      #3
      Det ska ju göras upp om hierarkin så det är nog lite tjurigt till en början innan man har funnit sina rätta platser.

      Dessutom så kan det ju va så att din äldre katt tycker att den nya är lite läskig. Ungar brukar ju vara lite otäcka tycker äldre djur. Ialf är det så i hundvärlden

      Låt det gå en tag o låt dom göra upp, det ser ofta värre ut än vad det är. Men är det fortfarande slagsmål efter flera veckor, ja då är nog inte kattungen helt accepterad av den äldre.
      Whizzer
      http://ninavarblane.blogspot.com

      Kommentar

      • habob
        • April 2006
        • 119

        #4
        Ursprungligen postat av Whizzer
        Det ska ju göras upp om hierarkin så det är nog lite tjurigt till en början innan man har funnit sina rätta platser.

        Dessutom så kan det ju va så att din äldre katt tycker att den nya är lite läskig. Ungar brukar ju vara lite otäcka tycker äldre djur. Ialf är det så i hundvärlden

        Låt det gå en tag o låt dom göra upp, det ser ofta värre ut än vad det är. Men är det fortfarande slagsmål efter flera veckor, ja då är nog inte kattungen helt accepterad av den äldre.
        så du tycker att jag ska inte göra not när det blir brok o låta dem ifred?den unge katen gor inte till mat skålen o inte heller till sand lådan vad ska jag göra?
        hej!

        Kommentar

        • Insomniac
          • December 2004
          • 310

          #5
          Så länge de inte river sönder varandra är det ingen fara. Vet inte om du klipper klorna på den stora? Det kan vara en bra sak att göra ifall det skulle bli allvar.
          Om de bråkar hela tiden får du såklart sära på dem så att de får lugna ner sig en stund. Stäng ut den andra katten när du märker att den lilla är hungrig och så.
          Prova att låta dem äta något gott (tonfisk t ex.) från två tallrikar som står en bit ifrån varann. Ställ dem vid den vanliga maten. Håll i den större katten när de äter ifall den skulle försöka jaga bort den lilla. Sedan flyttar du tallrikarna närmare varann varje dag, så att den större vänjer sig vid att den lilla också äter där.

          Kommentar

          • habob
            • April 2006
            • 119

            #6
            Ursprungligen postat av Insomniac
            Så länge de inte river sönder varandra är det ingen fara. Vet inte om du klipper klorna på den stora? Det kan vara en bra sak att göra ifall det skulle bli allvar.
            Om de bråkar hela tiden får du såklart sära på dem så att de får lugna ner sig en stund. Stäng ut den andra katten när du märker att den lilla är hungrig och så.
            Prova att låta dem äta något gott (tonfisk t ex.) från två tallrikar som står en bit ifrån varann. Ställ dem vid den vanliga maten. Håll i den större katten när de äter ifall den skulle försöka jaga bort den lilla. Sedan flyttar du tallrikarna närmare varann varje dag, så att den större vänjer sig vid att den lilla också äter där.
            ja det gor bra redan idag de är mycket lungnare o fräser inte lika mycket som förigår o dom åt fron samma matskål två gånger idag o lekt men den lille fräser fortfarande på den äldre ibland o smiter iväg annars han är inte lika rädd det är 75 procent förbätring men den lille har inte accepterat den stora än så bra jag få hoppas att dom kommer överäns snart,jag vill tacka dig jätte mycket för tips!
            hej!

            Kommentar

            Arbetssätt...