Torr hud på trampdyna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • trollet85
    • January 2005
    • 667

    Torr hud på trampdyna

    Efter lite småsår och större sår på trampdynorna bak på kissen så har huden blivit flagning och torr. Finns det någon kräm att smörja in tassarna med? Så det blir slätt och mjukt som vanligt..
    63L med salamandrar
    Mina älskade persers Viola och Velvet
  • rea
    • December 2005
    • 103

    #2
    Brukar använda Försvarets hudsalva till min hund, funkar perfa :-)
    “Det finns 10 sorters människor i världen, de som kan läsa binärt och de som inte kan”
    - Jo, jag är nog en datanörd ändå.

    190L

    Kommentar

    • Insomniac
      • December 2004
      • 310

      #3
      Har du kollat djuraffären? Alternativet är att hitta någon fuktgörande barnsalva på apoteket. Katter tvättar tassarna rätt ofta så du får se upp med vad som finns i. Om salvan är för fet kan katten tycka att tassarna känns smutsiga och tvätta sig just därför.

      Kommentar

      • Birgitta W
        • October 2005
        • 2764

        #4
        Jag brukade också använda Försvarets hudsalva. Finns i stift som gör det lätt att smörja på.
        Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

        Min zoon :
        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

        Kommentar

        • Testarn
          • October 2003
          • 9

          #5
          Är det här problemet bara tillfälligt, kan det funger med någon hudsalva. Men om det är ett återkommande problem med torra och såriga tassar, så är orsaken en annan. Djur som får torrfoder får inte alltid i sig tillräckligt av alla näringsämnen. Vilda katter äter färskt kött och har inte det här problemet. Så ge den lite färskmat i någon form.

          Vår hund hade tidigare problem med såriga tassar, men sen vi började ge henne fryst färskfoder så försvann problemet.

          Kommentar

          Arbetssätt...