Försvunnen Kattunge

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Madguppy
    • April 2006
    • 177

    Försvunnen Kattunge

    tog emot en liten söt kattunge på runt 7mån av en som inte längre kunde ta hand om den. den hade precis börjat bli kompis med mina andra innekatter.
    Ja nu är den borta... i 3 dagar iofs. jag har en nätad balkong på 1a våning och den lilla rackarn hade på nåt sätt lyckats smita genom en lucka vid golvet och falla ca 3 meter, helt otroligt att den har tagit sig igenom den trånga luckan. en del av pälsen satt liksom kvar på kanterna av luckan, det var så jag märkte det hela, hade letat förgäves efter henne hela dagen till jag märkte detta. har varit ute och letat som fan utan resultat. hoppas att ingen skadar den. tror ni att den har nån chans där ute? 7 månader gammal innekatt. kommer den tillbaka tror ni? den hade bara bott hos mig i 3 dagar och va lugn och gosig. ska sätta upp lappar snart och se om nån kanske har hittat henne...
  • Vicki
    • April 2006
    • 80

    #2
    Det är aldrig för sent!

    Vi hade en inne katt, en MYCKET blyg, rädd och skygg tjej som vi hade fått från en annan familj. Hon kände inte alls till omgivningarna och vi bodde i ett kvarter där de bodde mycket skummt folk... När vi höll på att flytta försvann hon spårlöst (i december, snöigt och kallt) På självaste julaftons kvällen kom några barn till dörren och berättade att de sett en katt som såg ut som henne. När vi fann henne var hon jätte rädd och kände knappt igen mamma som var den enda hon litade på. Men med lite gull-prat kom hon fram och mamma bar in henne i värmen.
    Stackarn var utsvulten. Hade troligen inte ätit på en vecka! Men tack vara snön fick hon i sig vätska och det gick bra..

    Så tro mig, allt kan hända! Att sätta ut lappar är en jätte bra ide och fortsätt att själv gå ut och ropa.
    Ancistrus bäbisar i karet!
    en liten bäbis i magen!
    Och massa bäbisar på hjärnan!

    LOVE LIFE!

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      sätt upp lappar och kolla om nån anmält att de hittat en kisse hos polisen. var den id-märkt?

      min familj hittade en bortförd(?) kattunge, den var id-märkt i örat och fick komma tillbaka till sin familj tror vi kollade med svenska kennelklubben och fick fram ägarna därigenom
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • Emmelie
        • August 2006
        • 107

        #4
        Vi sålde en katt till en granne som bor ca 2 km härifrån. Efter att den bott där ett tag rymde den därifrån och ingen visste vart den tagit vägen. Ett år senare stod den ute på trappan och såg inte direkt skadad ut. Den var bara väldigt hungrig. Inte kunde vi ge tillbaka henne då när hon nu tagit ett år på sig att komma hem. Så hon fick stanna kvar=)
        Lyckligt slut=)

        Kommentar

        • Madguppy
          • April 2006
          • 177

          #5
          nope, den har fortfarande inte hört av sig, hon är inte ID märkt.

          Men av en ren slump har nu en annan lika gammal kattunge joinat familjen, såg den ute på gatan, trodde det var den bortrymde Wookie långtifrån. väldigt svag o smal, men jätte kelig och snäll, den följde efter mig hem efter att jag kelade lite med henne. tyckte synd om henne och tog in lodisen, först var den skygg och hotfull mot mina 2 andra, men nu efter 4 dagar hänger de med varandra och verkar acceptera varann, även om "Lodis" fortfarande visar sin dominans genom att örfila till dem lite då o då.

          Hon måste ha sprungit ute länge, har nämligen blivit skadad på magen, ser ut som en gammalt sår...kanske cat-fajtat!? saknar päls runt ena bröstvårtan och det känns lite grovt... ska ta henne till en checkup och se hur det står till med henne, hon äter bra iaf och är social

          Kommentar

          Arbetssätt...