skadad katt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • guldvingen
    • August 2006
    • 2

    skadad katt

    Hej !
    Vår halvårsgamla honkatt blev igår påkörd av en bil, hon blev påkörd på höften/bakdelen. Hittade henne idag. Hon har svårt att gå, mycket ont vid snansroten. Är dock ganska pigg äter och dricker men ligger helst still. Har försökt få henne att gå på lådan men det kommer inget. Ska vi kontakta jourvet. nu direkt eller kan vi vänta några dagar.
    /Lena
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Du kan prova att ringa veterinären och höra vad de säger (men de kommer garanterat att säga att ni skall komma in med katten).
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Bucket
      • February 2004
      • 1020

      #3
      Ursprungligen postat av guldvingen
      Hej !
      Vår halvårsgamla honkatt blev igår påkörd av en bil, hon blev påkörd på höften/bakdelen. Hittade henne idag. Hon har svårt att gå, mycket ont vid snansroten. Är dock ganska pigg äter och dricker men ligger helst still. Har försökt få henne att gå på lådan men det kommer inget. Ska vi kontakta jourvet. nu direkt eller kan vi vänta några dagar.
      /Lena

      Till veterinären och kolla. om t.ex. ett barn blir påkört så inte väntar man några dagar för att se om det blir bättre.

      Nej ring veterinären direkt. Katter är sega djur och den kan nog ha någon fraktur fast den verkar pigg.

      Lycka till.
      jävla massa akvarium!
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

      Kommentar

      • miiaoo
        • January 2006
        • 2815

        #4
        japp, åk till jour vet på en gång och röntga. Katten kan ha fått inte bara frakturer utan också en spräckt urinblåsa om den inte vill gå på lådan.

        Hoppas att ni har den försäkrad!

        Lycka til och hoppas att det går bra för lillkatten.
        Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

        Kika gärna in i min dagbok!

        Kommentar

        • guldvingen
          • August 2006
          • 2

          #5
          " Mimmi" har kissat på lådan utan bekymmer !! men vi kontaktade veterinären som uteslöt inre blödningar eftersom hon äter och dricker urinblåsan är hel eftersom hon kissar. hon stödjer på bakbenen och dom ömmar ej - inga benbrott, förhoppningsvis bara skador på mjukdelarna. har hon inte haft avföring inom ett par dagar skulle vi höra av oss.

          Kommentar

          • Inka
            • July 2005
            • 1233

            #6
            Jag håller tummarna! Hoppas att allt går bra!
            Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

            www.kvitter.n.nu

            Kommentar

            • solbacka
              • January 2004
              • 3952

              #7
              Hoppas allt går bra, håller också tummarna!
              350l Diskus 275l SA växt
              100l tanganynika
              Min dagbok Mina bilder
              Min alldeles egna zoon

              Kommentar

              • miiaoo
                • January 2006
                • 2815

                #8
                ja, hoppas att hon gör tvåan också utan problem så är ni nog ur skogen sen..
                Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                Kika gärna in i min dagbok!

                Kommentar

                Arbetssätt...