Bra/billiga nätbutiker för kattsaker?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • trollet85
    • January 2005
    • 667

    Bra/billiga nätbutiker för kattsaker?

    Har kikat runt på lite butiker på nätet som säljar kattsaker men tycker inte priserna är något att hurra över. Något som är än värre är ju fraktpriserna!! dom ska ha betalt efter postens tabell liksom. tycker sådant är lite oproffessionelt. man borde ha en fast fraktavgift =|

    Någon som kan tipsa om några bra butiker?
    63L med salamandrar
    Mina älskade persers Viola och Velvet
  • Nitra98
    • June 2005
    • 1987

    #2
    Har du kollat www.pwss.se ?
    Min zoon

    Kommentar

    • trollet85
      • January 2005
      • 667

      #3
      kikade där nu men de gick på ett par sekunder för de var knappt någonting där, iaf inte för katter =\
      63L med salamandrar
      Mina älskade persers Viola och Velvet

      Kommentar

      • trollet85
        • January 2005
        • 667

        #4
        en sida jag upptäckt som jag verkligen kan rekomendera andra är www.swecat.com dom har fast fraktavgift och rätt så hyffsade priser tror jag. dom är väl bäst på marknaden än sålänge..
        63L med salamandrar
        Mina älskade persers Viola och Velvet

        Kommentar

        • trollet85
          • January 2005
          • 667

          #5
          vill lyfta upp denna tråden igen och ber om mer tips!! superbra priser o bra utbud.... nämn ett par nätbutiker nu
          63L med salamandrar
          Mina älskade persers Viola och Velvet

          Kommentar

          • neon_kimpan
            • August 2005
            • 1733

            #6
            www.guldfisken.se har ju en del !!

            //kim
            MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

            Kommentar

            • petnym
              • May 2002
              • 5028

              #7
              Ursprungligen postat av trollet85
              Något som är än värre är ju fraktpriserna!! dom ska ha betalt efter postens tabell liksom. tycker sådant är lite oproffessionelt. man borde ha en fast fraktavgift =|
              Hur menar du att dom skulle göra sen? Själva betala mellanskilladen till posten (och gå back) eller köra ut grejerna själva (och gå back)?
              Gräset är grönare på andra sidan glaset...
              Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
              Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

              Kommentar

              • trollet85
                • January 2005
                • 667

                #8
                petnym.. jaha så du menar att H&M/Halens m.fler går back för varenda paket de skickar till kunderna? hm.. dom måste få feta bidrag från någonstans eftersom dom lyckas täcka upp den mellanskillnanden dom får då. Så vitt jag vet så överlever affärer UTMÄRKT genom att ha en fast fraktavgift.
                63L med salamandrar
                Mina älskade persers Viola och Velvet

                Kommentar

                • petnym
                  • May 2002
                  • 5028

                  #9
                  Ursprungligen postat av trollet85
                  petnym.. jaha så du menar att H&M/Halens m.fler går back för varenda paket de skickar till kunderna? hm.. dom måste få feta bidrag från någonstans eftersom dom lyckas täcka upp den mellanskillnanden dom får då. Så vitt jag vet så överlever affärer UTMÄRKT genom att ha en fast fraktavgift.
                  Dom är så ofantligt stora att dom kan förhandla sig till bra avtal med posten (eller någon annan fraktfirma), inte många (ens någon?) internetbutik för djurtillbehör har möjlighet att matcha det. Det här med dyra fraktpriser är dot.com-bolagens största dilemma. (Det finns en kul video med Guy Kawasaki där han tar den digitala djuraffären och hundmat som exempel på att det inte funkar att sälja vad som helst över nätet...)
                  Senast redigerad av petnym; 09 January 2007, 18:33.
                  Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                  Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                  Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                  Kommentar

                  • amazonfarmen
                    • June 2006
                    • 508

                    #10
                    Ursprungligen postat av trollet85
                    petnym.. jaha så du menar att H&M/Halens m.fler går back för varenda paket de skickar till kunderna? hm.. dom måste få feta bidrag från någonstans eftersom dom lyckas täcka upp den mellanskillnanden dom får då. Så vitt jag vet så överlever affärer UTMÄRKT genom att ha en fast fraktavgift.
                    Är väl inte heller så konstigt att de stora klädjättarna med hur mycket påslag som helst kan göra så, till skillnad mot akvarieshoppar på nätet väljer att ligga på så låga marginaler att de knappt överlever, bara för att vara billigast.

                    Då måste de ju självklart lägga på fraktkostnaden.

                    Frågan är vilket som är ärligast?

                    Ett företag jag hade kontakt med för några årsedan, de betalade då 50:-/ sändning oberoende kolliantal och vikt, då kostade ETT kolli företagspaket på 3kg ca 125kr.

                    //Calle
                    www.goc.se

                    Kommentar

                    • trollet85
                      • January 2005
                      • 667

                      #11
                      tråden handlade inte om fraktpriserna så att ens börja diskutera det var bra onödigt. jag ville veta bra internet ställen att handla ifrån. och om då jag tycker fraktpriserna är hutlösa o vill veta ett ställe med billiga priser och billig frakt så är det väl min ensak. ge exempel på sådana istället.
                      63L med salamandrar
                      Mina älskade persers Viola och Velvet

                      Kommentar

                      • petnym
                        • May 2002
                        • 5028

                        #12
                        Ursprungligen postat av trollet85
                        tråden handlade inte om fraktpriserna så att ens börja diskutera det var bra onödigt. jag ville veta bra internet ställen att handla ifrån. och om då jag tycker fraktpriserna är hutlösa o vill veta ett ställe med billiga priser och billig frakt så är det väl min ensak. ge exempel på sådana istället.
                        Jodå, ditt första inlägg i tråden avhandlar faktiskt fraktpriserna...
                        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                        Kommentar

                        • trollet85
                          • January 2005
                          • 667

                          #13
                          ja jag nämnde att jag inte alls tycker om fraktpriserna. men jag frågade efter bra och billiga nätbutiker med kattsaker. och så skulle man ha i åtanke att det skulle vara billiga och bra saker med bra frakt. ingen diskussion om fraktpriserna alltså.
                          63L med salamandrar
                          Mina älskade persers Viola och Velvet

                          Kommentar

                          • heljis

                            • June 2003
                            • 1150

                            #14
                            Min tjej har kollat på http://www.lyckligadjur.se .. Kanske inte så mycket kattsaker än, men det verkar som de lägger upp nya saker hela tiden.. Iaf billig frakt!
                            Martin Heljedal

                            They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...