Han spyr .. :/

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malin_f85
    • November 2005
    • 25

    Han spyr .. :/

    Hej!

    Jag och min sambo har en katt som är 9 månader gammal. Kastrerad och så. För 1 månad tillbaka sen så började han kräkas. Detta för att vi bytte ut torrfodret, trodde vi. Han har spytt ca 5 gånger sen vi bytte fodret. Och i går köpte vi det gamla som han åt innan i hopp om att han skulle sluta kräkas.
    När vi vaknade imorse fanns det en spya på golvet, galla. 30 minuter senare spydde han igen, jätte mycket, och bara galla. Han har inte rört den nya maten, inte heller har han ätit från köttet vi har gett honom. (Burkmat alltså). Jag vet inte om han dricker något vatten heller. Tror inte det.

    Han är väldigt tillbakadragen och trött, seg. Vi ringde veterinären och fick tid senare idag, jag tänkte bara höra om ni kanske har något hum om vad det kan vara för fel på honom? Jag börjar bli lite orolig...

    Tack på förhand!
    Malin
  • elinor
    • February 2003
    • 1323

    #2
    Känns som om det är bättre att ni väntar på svar från veterinären.... Hoppas att allt är okej med er lilla katt.
    Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

    Kommentar

    • Malin_f85
      • November 2005
      • 25

      #3
      När vi kom dit undersökte de honom, tog röntgenbilder, blodprov och satte dit dropp och sa att han skulle stanna över natten. Eventuellt någon extra natt. De visste inte riktigt vad som var galet, men jag hoppas att blodprovena ger svar på det.. vill ju ha hem honom frisk och glad..
      Malin

      Kommentar

      • Lenita
        • June 2003
        • 850

        #4
        Han har inte svalt något olämpligt då som satt sig i halsen/magen?

        Hoppas misse mår bättre nu.
        ____________________________________
        Pax vobiscum!

        Kommentar

        • mohlin
          • January 2004
          • 1487

          #5
          Har han blivit avmaskad ordentligt? Vår katt kräks ibland när hon har "bendelorm", plattmask heter det nog på svenska.

          Kommentar

          • TinaW
            • December 2005
            • 194

            #6
            Jag vet inte riktigt vilka regler detta forum har... men jag kan rekommendera ett jättebra kattforum: www.katt.nu
            Givetvis ska man alltid kolla med en veterinär när man misstänker sjukdom och inte enbart lita på alla "kattexperter" som tror dom vet bäst, men det förstår väl alla?!
            Hoppas det inte är nåt allvarligt med din kisse.
            Hos mig bor katterna Busen, Babsan, Bambi, Simon, Maja och hunden Kompis!
            Sov gott min Bina älskling
            Mitt 200 liters har lite för många hyresgäster...

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #7
              Ursprungligen postat av TinaW
              Givetvis ska man alltid kolla med en veterinär när man misstänker sjukdom och inte enbart lita på alla "kattexperter" som tror dom vet bäst,
              man inte bara ska, man är skyldig.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • Inka
                • July 2005
                • 1233

                #8
                Hur går det? Har du fått några svar ännu?
                Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                www.kvitter.n.nu

                Kommentar

                • mange993
                  • April 2004
                  • 372

                  #9
                  hoppas han kryar på sig. jag hade precis samma symtom saom dig det var levervärdena som var fel hon minskade med 50% i vikt efter några vetrinärbesök fick hon somna in
                  MVH
                  Mange

                  Kommentar

                  Arbetssätt...