Min underbara katt har gått vidare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lubbe
    • February 2004
    • 677

    #16
    Nu vet jag hur det känns!
    Min Lubbe dog alldeles nyss, fy vad hemskt jag mår!! Saknar han något vansinnigt!
    310 l - Sydamerika
    200 l - Asien
    104 l - Asien
    70 l - Sydamerika

    Kommentar

    • Madguppy
      • April 2006
      • 177

      #17
      RIP Lubbe

      Kommentar

      • mange993
        • April 2004
        • 372

        #18
        sorry lubbe det är hårt

        min katt som jag har kvar gick och skrek och skulle kela hela tiden
        så nu har hon fått en ny 12v kompis
        som ni ser är hon redan ett mc-fan

        MVH
        Mange
        Bifogade filer

        Kommentar

        • Inka
          • July 2005
          • 1233

          #19
          Oooh! Så söt! Det är hårt att förlora sina håriga vänner men också så otroligt kul när man får träffa nya! De kan aldrig ersätta de gamla men får en alldeles egen plats...

          Lubbe- Vad hände med din katt? Jag tänker på dig... kram
          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

          www.kvitter.n.nu

          Kommentar

          • Lubbe
            • February 2004
            • 677

            #20
            Ursprungligen postat av Inka
            Oooh! Så söt! Det är hårt att förlora sina håriga vänner men också så otroligt kul när man får träffa nya! De kan aldrig ersätta de gamla men får en alldeles egen plats...

            Lubbe- Vad hände med din katt? Jag tänker på dig... kram
            Vi vet inte riktigt vad som hände, var väl många möjliga orsaker.. han blrjade bli gammal, 12 år, men var väldigt pigg! Han var alltid busig som en liten kattunge
            För ca. 1 vecka sedan fick han ett sår ovanför ögat efter ett slagsmål som blev infektetrat, fick råd av veterinären att behandla honom hemma själva, klämma ur var och hålla såret rent. Svullnaden gick ner, och han blev piggare igen.. men i lördagskväll, när jag kom hem var han sämre han kunde knappt stå på benen och vägrade båda drick och äta, fick tvinga i honom lite gräddfil.
            Igårmorse var han ännu sämre Åkte då in till veterinären som konstaterade att han var uttorkad, och hade gått ner massa i vikt.. han kunde också ha fel på njurarna.. han var för svag för att sövas ner och undersökas
            Han fick massa vätska bak i nacken och antibiotika, och fi fick åka hem med honom, var han inte bättre till idag så fick vi rådet att avliva honom..
            Först, efter veterinärbesöket verkade han pigg igen, men när vi varit hemma en stund blev han snabbt sämre var hemskt att se! Han verkade blind, och gick in i allt, gick i små cirklar.. huvudet bara hängde.. några timmar senare dog han
            Tror aldrig jag varit så ledsen! Älskade den katten så mycket!!
            310 l - Sydamerika
            200 l - Asien
            104 l - Asien
            70 l - Sydamerika

            Kommentar

            • Inka
              • July 2005
              • 1233

              #21
              Åh, det värsta som finns är att se sina djur lida... Lubbe har det bra nu iallafall... fast det brukar vara en klen tröst för oss som sörjer. Jag trodde att jag skulle tyna bort när vi hade tagit bort vår hund för några år sen. Det kändes så orättvist att han som var så glad och positiv skulle bli så sjuk. Beslutet om att låta honom slippa lida var rätt, det var inte frågan om det men att han skulle få så ont i ryggen, det var hemskt. Sen saknaden...
              Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

              www.kvitter.n.nu

              Kommentar

              Arbetssätt...