katten matvägrar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • räkost
    • March 2005
    • 24

    katten matvägrar

    hej
    när vi kom hem från våran skidsemester till våra katter så upptäckte vi att den ena katten varken åt eller drack o spydde 5-10 gånger om dagen, bara slem typ.
    vi körde honom till veterinären efter ett tag o han fick dropp o gjorde röntgen o sånt.
    han var där i fyra dar och har nu kommit hem o matvägrar fortfarande, han måste matas med "spruta", vi ger honom special foder som vi blandar med vatten.
    han spyr unget längre o mår allmänt bra men matvägrar!
    vad ska vi göra?
    HJÄLP

    / fredrik
  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    #2
    kontakta veterinären igen
    tråden om fjärilars lek!

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      kan bara instämma i det smurfmats säger.

      finns väldigt lite som vi på ett forum egentligen kan säga så ett telefonsamtal till veterinären är helt klart att föredra.

      dom flesta veterinärer svarar på dom frågor man har om det inte är för avancerat.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • räkost
        • March 2005
        • 24

        #4
        vi pratade med veterinären senast igår.
        dom säger bara att han ska få sin mat i sprutan, vilket han inte gillar.
        har ni något tips påatt få honom att äta?

        Kommentar

        • TinaW
          • December 2005
          • 194

          #5
          Kan ni inte höra med en annan veterinär? Det kan ju inte skada...
          Pröva köpa lite rått kött, t.e.x malet kött, hjärta eller liknande. Koka lite fisk... det kan i alla fall inte mina motstå!
          Hos mig bor katterna Busen, Babsan, Bambi, Simon, Maja och hunden Kompis!
          Sov gott min Bina älskling
          Mitt 200 liters har lite för många hyresgäster...

          Kommentar

          • Ohlsson
            • April 2005
            • 176

            #6
            Herregud NEJ! Hoppas verkligen INTE att ni ger en katt som precis har tillfrisknat från gastro-enterit rått kött! Det fixar inte magen än! Skonkost är det som gäller i en vecka efter hemkomst och misstänker starkt att det är det ägaren fått med sig hem. Det är inte ovanligt att katter (och hundar) är kinkiga med maten den närmsta tiden efter liknande förhållanden, ge den lite tid. Vet att det är jobbigt att mata en katt som inte vill ha mat, men kämpa på. Kokt vit fisk är skonsamt mot kissekattmagen oxå, pröva SMÅ portioner av det fast flera gånger om dagen... Hoppas kissen piggar på sig!

            /Åsa
            "Om man önskar att ens drömmar ska gå i uppfyllelse är det bäst att vakna först" - okänd

            Besök gärna min zoon...

            Kommentar

            • jagtep
              • March 2006
              • 50

              #7
              Små portioner av uppblött (eller torrt) kattfoder.
              tjejen fick igång sin katt med ett foder som hette exigent. Hon blötte upp det med varmt vatten, lät det stå en kvart eller så (det blev mjukt iallafall) och tog sedan på en klick av kattmalt pasta. men börja med små portioner annars spyr katten bara upp det.. tog en vecka innan katten åt normalt igen. Kan däremot vara svårt att byta foder sedan, då exigent fodret tydligen var (och är) väldigt gott.

              Kommentar

              Arbetssätt...