Kissar i min säng

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malin_f85
    • November 2005
    • 25

    #31
    Jag har den där selen som går först runt halsen och sedan bakom frambenen och upp på ryggen där man fäster kopplet. Selen gillar han ju, det är bara kopplet han hatar. Men det stämmer säkert att han kanske glömmer bort det sen när han väl får ta sig en utomhus tur.
    Malin

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #32
      Raven: det lät intressant det där. Våra katter tycker mycket illa om främst bandet runt magen, så jag skall se om jag kan hitta den där selen.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #33
        Azur, som jag fattat det så sitter selen runt frambenen och blir ett kors mittt på ryggen vilket gör att den kan sitta rätt läst utan att katten kommer ur för en katt kan ju inte vrida benen uppåt så att säga men den är inte lätt att få tag på tyvärr så hittar du en sån på internet får du mer än gärna hojta till
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          #34
          Jag måste bara lägga till lite om sand när jag ändå läser detta. Jag använde tidigare Everclean. Perfekt sand som är luktfri och som är extremt klumpbildande. Innebär ju att man aldrig tömmer hela lådan utan bara plockar upp stenarna som bildas av kattens kisshögar. Dock så tycker jag att Pussy compakt har exakt likabra egenskaper; extremt bra klumpbildande och så gott som helt luktfri. Skillnade dessa emellan är att Everclean är dubbelt så dyr.

          Min kära Selma fick tokspatt när jag skaffade låda med tak och kissade överallt där det var mjukt och mysigt. Men med sakta tillvänjning som beskrivs ovan så kan hon idag inte gå på lådan om taket är av. Det är precis som om hon blir generad om nån ser henne och då passar det henne inte.

          Selma är som en liten hund när hon kommer i sin sele. Hon är en liten perser som jag fick ta hand om när hon bara var 6 veckor (för mamman höll på att bita ihjäl henne ett flertal gånger). Kanske hennes ringa ålder och tidiga tillvänjning av koppel och sele har bidragit men vad jag minns så var det en hel del motstånd och selen fick hon ju inte plats i när hon var så pyttig så hon måste ju varit "sel-stor" (14 år sedan nu...) Jag var mycket ute med henne och lät henne bestämma takten. Jag vet att jag hade med mig nån liten leksak med pingla på för att väcka hennes intresse när hon låg platt på backen och vägrade gå.

          Åh vad katter är härliga!!
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • Ragiss
            • July 2005
            • 134

            #35
            Hej,

            Min ena katt, en hona 3½ år, har kissat i min säng i ett år nu...
            Har ingen aning om vad felet är. Hon går på lådan också, hon kissar alltid i min säng på kvällarna. (Dock inte varje dag.)

            Tips: Testa att ställa matskålen i sängen, eller andra ställen som de använder som toalett. Då ska de inte gå på toa där längre. Ingen vill ju gå på toa där maten är. (Jag testade det igår, får se hur det går framöver.)
            Länktips:
            Guppy - www.every-info.com/guppy
            Fläckig Pansarmal - www.every-info.com/pansarmal
            Tigerbarb - www.every-info.com/tigerbarb
            Ancistrus - www.every-info.com/ancistrus
            Kopparbarb - www.every-info.com/kopparbarb
            Platy - www.every-info.com/platy
            Teddybjörnar - www.sirocco.nu
            Efterlys personer - www.hittamej.se
            Every Info you need - www.every-info.com

            Akvarium 100 liter:
            Ancistrus, Pansarmal, Guppy, Neontetra & Kopparbarb
            ______________ Yngel ____________________

            Kommentar

            Arbetssätt...