Panikledsen!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anna7607
    • November 2005
    • 1440

    Panikledsen!!!!

    Nu börjar jag få riktig panik.. .finns det verkligen ingen som vill ha 2 jättegoa katter... Har försökt nu sen i slutet på september att få någon som kan ta min kissar... Min son rasmus är allergisk... Lite snabbt hur vi fick majja....

    Förra året i oktober stod min granne och ropade på mig nedanför våran balkong...
    Ut rusade jag i morgonrock och undrade vad som hänt, kl va halv 8 på kvällen, det va kallt och regnade som bara den. Han frågade mig om jag "tappat" en katt... VA??? sa jag, tappat en katt, neheru, det har jag inte, Vems är det här då sa han och höll upp en liten, liten kattunge... Ta in henne till dig sa jag åt honnom, men han va allergisk, kom hit me katta då sa jag, upp kom han m de lilla knytet ca 5v gammal, hon va kall och blöt. Så jag lindade in henne i en handuk och åkte och köpte kattmat, låda osv... Jag letade febrilt efter ägaren, men utan att lyckas, satte upp lappar, ringde djurskyddsföreningen, katthemmet, polisen utan att lyckas. I sommras rymde hon och blev på smällen =), så vi fick 3 små busar, då gav min sons allergi sig till känna, han har reagerat på pälsdjur sen tidigare men sen vi flytta från våran mögellägehet så har han slutat reagera på djur. Bokade läkartid och fick beskedet - Gör er av m katterna.... Majja är världens underbaraste, när jag kommer hem ställer hon sig på bänken och sträcker sig upp på mig, sover i min säng.... Min bror tog katterna efter 3 veckor med utslag och klåda fick jag hem dom igen, jag grät när han hämtade dom och grät när jag fick hem dom igen pga vetskapen att dom måste åka igen..... VAD SKA JAG GÖRA???? Letar tom hus för att kunna lösa det hela, men jag kan inte vänta hur länge som hellst....
    Bifogade filer
    lev livet medans de är värt att levas
  • Frågvis
    • October 2005
    • 1204

    #2
    Ja du anna7607. Det är verkligen tråkigt med problemen. Jag har inget bra svar på vad du ska göra.
    Jag hoppas verkligen du ska få ett bra svar från någon.
    Det är fina katter du har.
    Den som frågar får veta

    Kommentar

    • anna7607
      • November 2005
      • 1440

      #3
      de e världens goaste tjejer....
      lev livet medans de är värt att levas

      Kommentar

      • mam
        • May 2004
        • 1064

        #4
        Jag förstår hur du känner dig. Jag hade ett liknande problem för några år sedan. Jag och sambon började jobba borta hemifrån och hade plötsligt ingenstans att göra av katterna när vi var på jobbet. Barnvakten vägrade ha katterna hemma och utan barnvakt hade vi inte kunnat jobba alls.

        Till slut hittade jag en gammal bekant som bodde på landet och kunde ta katterna. Underbart tyckte jag och trodde att hon skulle ta väl hand om dom. Jag mindes henne som djurvän och hon älskade verkligen katter. Ca ett år senare ringer hon och talar om att hon har lite problem. Min honkatt har fått ungar i 2 omgångar och nu hade dom inte möjlighet att ta hand om alla katter själva. 18 stycken hade det blivit.

        Jag åkte dit lite då och då med kattmat, vitaminer, recept och pengar till p-piller. Men pengarna gick till annat så katten blev dräktig igen. Jag fixade nya hem åt 7 av katterna och hoppades att familjen skulle klara av resten av dem. Min katthona var mormor till ett gäng också så det var verkligen många katter.

        Sen dröjde det inte länge förrän dom ringde igen och sa att de skulle flytta till stan och bara skulle ta med sig två katter. Min katthona var inte en av de utvalda så där stod jag plötsligt igen med en underbar katt (som vid det här laget hade "blodöra" som veterinären kallade det, pga öronskabb, enormt mager och utmärglad) och ingen som kunde ta hand om henne. jag övervägde att säga upp mig från jobbet för att kunna ha henne hemma igen, men det hade ju inte gått. Räkningarna måste ju betalas.

        Jag tvingades till slut avliva henne, endast 5 år gammal. *sakna*

        Hade jag inte bott som jag gör hade jag tagit hand om dina kissar!
        /Nina

        Kommentar

        • anna7607
          • November 2005
          • 1440

          #5
          Va snällt... Jag älskar verkligen mina kissar, jag har sagt till alla jag pratat med att jag betalar om dom vill ha dom steriliserade. Hellre lägger jag ner 1000kr på en sterilisering än 600 på att avliva dom... men det är iaf svårt att hitta någon, jag har svarat på, gud vete hur många annonser, satt ut annons själv. Fråga tom våran vaktmästare om han ville ha katt =). Jag är beredd att korsa sverige om det bara är rätt hem åt dom =). Majja är lite annorlund eftersom hon va så liten, hon tyr sig någe enormt till människor(får inte ens gå på toa ifred), men inte ute när hon lyckas smita =), hon hämtade mat på bänken till sina bebisar och ropade dom till sig så dom fick komma och äta, och det är ju rovdjursbeteende.

          Va tragiskt att tanten inte kunde ge din misse p-piller synd att de gick så tokigt...
          lev livet medans de är värt att levas

          Kommentar

          • smurfmats
            • February 2003
            • 3538

            #6
            jag skulle gärna ta hand om dina kissar om min sambo inte led av samma allergi som din rasmus..

            heder åt dig som är en sån djurvän!
            hoppas du hittar ett hem åt dem!
            tråden om fjärilars lek!

            Kommentar

            • anna7607
              • November 2005
              • 1440

              #7
              Det hoppas jag med... ett hus om jag har riktigt tur så dom kan vara ute och inne...men det tar ju sån tid, vore de inte för att rasmus vidareutvecklat sin allergi mot annat så hade de ju gått mycke bättre.
              lev livet medans de är värt att levas

              Kommentar

              • svensdotter
                • March 2005
                • 247

                #8
                vart bor du?
                kanske man hör nåt så kan man ju tipsa om dina katter. Var det två katter eller? hur gammla?kastrerade, vaccinerade, IDmärkta? skicka ett mejl till mig på spindelslemm@hotmail.com om du vill med lite mera ingående info om katterna så ska jag kolla.
                givetvis måste du hitta ett nytt hem åt dom om din pojk em allergisk.
                själv bor jag i sundsvall, så kanske är en bit hit.. men jag kan prova om du vill.

                Anna
                blondin!

                Kommentar

                • anna7607
                  • November 2005
                  • 1440

                  #9
                  Tack!!! Jag har eventuellt hittat en som tar båda 2 i skövde, 22 mil dit men det är det värt. Mailar dig =)
                  lev livet medans de är värt att levas

                  Kommentar

                  • jaffehuff
                    • October 2005
                    • 541

                    #10
                    *håller tummarna* Lycka till!!

                    Kommentar

                    • anna7607
                      • November 2005
                      • 1440

                      #11
                      Tack håll dom hårt... kunde jag ha kvar dom så hade jag aldrig lämnat iväg dom...har vuxit upp m katt och det är tomt utan...
                      lev livet medans de är värt att levas

                      Kommentar

                      • jaffehuff
                        • October 2005
                        • 541

                        #12
                        Förstår verkligen att du saknar dem! Katten var d enda jag saknade när jag flyttade hemifrån. Men bor man själv i liten lägenhet är katt ingen bra idé. Heller inte om man är allergisk...

                        Trevlig helg (jul...)!!

                        Kommentar

                        • anna7607
                          • November 2005
                          • 1440

                          #13
                          nej, inte om det är litet, men dom e ju såååå goa

                          God jul på dig själv, och hoppas tomten kommer m någe fint
                          lev livet medans de är värt att levas

                          Kommentar

                          • anna7607
                            • November 2005
                            • 1440

                            #14
                            JAG ÄR SÅ GLAD!!!!! Tjejen i skövde som ville ha katt tar båda 2... gissa om en sten föll från mitt hjärta...åh gud vad jag kommer gråta när jag lämnar dom men det är det bästa som kunde hända
                            lev livet medans de är värt att levas

                            Kommentar

                            • Raven
                              • February 2005
                              • 15385

                              #15
                              bra att de löste sej
                              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                              Faktatråd Om AkvarieVatten
                              Växtakvaristernas Paradis

                              Kommentar

                              Arbetssätt...