bilder på era katter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lubbe
    • February 2004
    • 677

    #61
    Här är vår katt Lubbe!

    Han är väldans liten, men blir inte större fyller 12 (?) i år och är en vanlig bondkatt, med lite siames, om jag inte minns fel?
    310 l - Sydamerika
    200 l - Asien
    104 l - Asien
    70 l - Sydamerika

    Kommentar

    • andreassofus
      • November 2005
      • 5643

      #62
      Ursprungligen postat av Mona
      De blir lealösa ibland när man klappar dem och ibland utan att man klappar dem. Det hänger lite ihop med deras personlighet och hur bra självförtroende de har. Sandy bli sällan lealös, men Eliza och Pelle är det ofta.

      En ragdoll kostar runt 6000:- och det finns många bra uppfödare och en del dåliga. Kontakta denna klubben för bra uppfödare i ditt område: http://scandinavianragdoll.com/
      6000kr riktigt så mycke vill ja inte ha en ragdoll men de klart, har ja 6000kr över nån gång som ja absolut inte vet var ja ska göra av , då kan ja köpa en kanske
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

      Kommentar

      • Nils Holmström
        • November 2004
        • 2195

        #63
        Det här är mongo-katten Cliff Burton. Han vill ALLTID kela. OCh då menar jag alltid som i att även om man precis skällt ut honom och sprutat vatten på honom. Han brukar även ställa sig vid dörren och vänta när man ska gå ut. (vi bor i lägenhet)
        Bifogade filer
        222 liter Malawi

        Kommentar

        • Bucket
          • February 2004
          • 1020

          #64
          Ursprungligen postat av Nils Holmström
          Det här är mongo-katten Cliff Burton. Han vill ALLTID kela. OCh då menar jag alltid som i att även om man precis skällt ut honom och sprutat vatten på honom. Han brukar även ställa sig vid dörren och vänta när man ska gå ut. (vi bor i lägenhet)

          Väldigt fint namn

          Gissar att du döpt honom efter en väldigt bra basist som tragiskt dog i en bussolycka i ljungby.
          jävla massa akvarium!
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

          Kommentar

          • Inka
            • July 2005
            • 1233

            #65
            Här är mina små älsklingar och två av ungarna de fick innan kastrering...

            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
            Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

            www.kvitter.n.nu

            Kommentar

            • Mona
              • October 2002
              • 840

              #66
              Ursprungligen postat av andreassofus
              6000kr riktigt så mycke vill ja inte ha en ragdoll men de klart, har ja 6000kr över nån gång som ja absolut inte vet var ja ska göra av , då kan ja köpa en kanske
              Raskatter kostar så mycket, en del kostar ännu mer. Ändå är raskatter i allmänhet mycket billigare än hundar, till och med blandrashundar kostar ett antal tusen.
              Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

              Kommentar

              • Inka
                • July 2005
                • 1233

                #67
                Jo, det är inte billigt med raskatter och dyrare blir det ju finare dom är. Man får punga ut med en rejäl summa om kissen förväntas bli en riktig utställningschampion eller avelskatt. Själv kanske jag ska ha bengal, om min kompis får som hon vill, hennes ska paras så småningom och ja, jag är sugen!
                Visst ska djur kosta en slant men den här marknaden som finns nu för exempelvis hundar, där man lätt får känslan av att de enbart föds upp för pengar, är ju sjuk! Mina kattungar såldes för vad det kostade för mig att vaccinera dom och sånt. Det var liksom tvunget. De skulle bara vara vaccinerade innan leverans!
                Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                www.kvitter.n.nu

                Kommentar

                • Opus
                  • January 2006
                  • 1014

                  #68
                  Här är kort på två av våra katter Bisquit och Cookie. Bisquit älskade att ligga och gotta sig i värmen från min dataskärm, hon var INTE impnerad när jag bytte till plattskärm
                  Bifogade filer
                  Vescere bracis meis!

                  Kommentar

                  • Nallim
                    • January 2005
                    • 80

                    #69
                    Mina älsklingar
                    Carisma


                    Nicki Nyfiken


                    Bilderna är ca 2-3mån gamla
                    Vi har inte ärvt jorden av våra föräldrar. Vi har lånat den av våra barnbarn

                    Kommentar

                    • CalleAkvarist
                      • November 2005
                      • 1059

                      #70
                      Hannah

                      Namn:Hannah
                      Ålder: Snart två år
                      Favoritleksak: Ett tranbär (ja, det är sant!)
                      Gillar: Torrfoder, mysa, gå på tangentbordet när jag surfar, titta på räkorna och försöka fånga dom.
                      Gillar inte: Grannens katt, när hon blir nedburen från min laptop för att hon inte ska råka stänga av datorn och Friskies mjukmat.
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • Azur
                        • March 2003
                        • 12946

                        #71
                        Nallim: vad är det för ras det där?
                        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                        Kommentar

                        • CalleAkvarist
                          • November 2005
                          • 1059

                          #72
                          Kan tillägga att Hannah är en Siamese!

                          Kommentar

                          • Lenmar
                            • February 2004
                            • 6154

                            #73
                            Får jag lov att presentera min lilla pärla:

                            SELMA

                            14 år och still going strong
                            Leker som attan än, fast det gör ju perserkatter
                            Bifogade filer
                            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                            Kommentar

                            • CalleAkvarist
                              • November 2005
                              • 1059

                              #74
                              Fler bilder finns på min zoon!

                              Kommentar

                              • CalleAkvarist
                                • November 2005
                                • 1059

                                #75
                                Lenmar: Ursöt katt! Min Hannah är ju lite korthårig och därför inte lika varm och skön som långhåriga! Hon ska iallafall iväg till en hankatt snart, kattungar vill man ju ha!! Själv hade jag en Birma för några år sedan, men den sålde vi . Hilda, som hon hette, var en väldigt varm och mysig katt. Dock kunde hon inte sova i sängen som Hannah kan. Det blev för varmt !

                                Kommentar

                                Arbetssätt...