bilder på era katter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bucket
    svarade
    Ursprungligen postat av Nils Holmström
    Det här är mongo-katten Cliff Burton. Han vill ALLTID kela. OCh då menar jag alltid som i att även om man precis skällt ut honom och sprutat vatten på honom. Han brukar även ställa sig vid dörren och vänta när man ska gå ut. (vi bor i lägenhet)

    Väldigt fint namn

    Gissar att du döpt honom efter en väldigt bra basist som tragiskt dog i en bussolycka i ljungby.

    Lämna en kommentar:


  • Nils Holmström
    svarade
    Det här är mongo-katten Cliff Burton. Han vill ALLTID kela. OCh då menar jag alltid som i att även om man precis skällt ut honom och sprutat vatten på honom. Han brukar även ställa sig vid dörren och vänta när man ska gå ut. (vi bor i lägenhet)
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • andreassofus
    svarade
    Ursprungligen postat av Mona
    De blir lealösa ibland när man klappar dem och ibland utan att man klappar dem. Det hänger lite ihop med deras personlighet och hur bra självförtroende de har. Sandy bli sällan lealös, men Eliza och Pelle är det ofta.

    En ragdoll kostar runt 6000:- och det finns många bra uppfödare och en del dåliga. Kontakta denna klubben för bra uppfödare i ditt område: http://scandinavianragdoll.com/
    6000kr riktigt så mycke vill ja inte ha en ragdoll men de klart, har ja 6000kr över nån gång som ja absolut inte vet var ja ska göra av , då kan ja köpa en kanske

    Lämna en kommentar:


  • Lubbe
    svarade
    Här är vår katt Lubbe!

    Han är väldans liten, men blir inte större fyller 12 (?) i år och är en vanlig bondkatt, med lite siames, om jag inte minns fel?

    Lämna en kommentar:


  • Bucket
    svarade
    Här kommer Katten Kajsa.



    Beter sig som en kunglighet, ska bara ha gourmetmat och älskar att jaga ancistrusar och plecon.

    Så här går det när man kommer för nära med den blixtande saken.



    Och älskar att vara med när man surfar på nätet.




    En riktigt bortskämd gris som inte tycker om när sambon(matte) sover över klockan 11.
    Då ställer hon sig på hennes huvud och lyfter täcket med klorna.

    Lämna en kommentar:


  • join4t
    svarade
    Mina kottar

    Här är kottarna. De brukar mest ligga och vara gayiga med varandra i en fotölj, gnälla efter något gott eller vara ivägen för mig... alltid, till och med när jag ska sova =)
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Mona
    svarade
    Ursprungligen postat av andreassofus
    hej mona!!
    ja skulle gärna vilja ha en ragdoll fråmst pga att dom blir helt lealösa när man klappar dom

    kan du ge mig nåt tips på var man kan köpa dom?
    är dom dyra?
    De blir lealösa ibland när man klappar dem och ibland utan att man klappar dem. Det hänger lite ihop med deras personlighet och hur bra självförtroende de har. Sandy bli sällan lealös, men Eliza och Pelle är det ofta.

    En ragdoll kostar runt 6000:- och det finns många bra uppfödare och en del dåliga. Kontakta denna klubben för bra uppfödare i ditt område: http://scandinavianragdoll.com/

    Lämna en kommentar:


  • andreassofus
    svarade
    Ursprungligen postat av Mona
    Vilka härliga uttryck de har. Neo ser riktigt kunglig ut.

    hej mona!!
    ja skulle gärna vilja ha en ragdoll fråmst pga att dom blir helt lealösa när man klappar dom

    kan du ge mig nåt tips på var man kan köpa dom?
    är dom dyra?

    Lämna en kommentar:


  • Azur
    svarade
    Han är så svart att han nästan är lila... tillochmed morrhåren är svarta. Fast bäbisbilden är förstås underexponerad. Tyvärr svårt att göra om den nu...

    Lämna en kommentar:


  • Raven
    svarade
    j***r va mörk h*n ser ut

    Lämna en kommentar:


  • Azur
    svarade
    Neo ÄR kungen.

    Fast han har inte alltid varit så stor och tuff:
    Senast redigerad av Azur; 02 June 2007, 22:07.

    Lämna en kommentar:


  • Mona
    svarade
    Vilka härliga uttryck de har. Neo ser riktigt kunglig ut.

    Lämna en kommentar:


  • Azur
    svarade
    Ett bra tag sen jag hade nån bild ute på Isor & Neo så vi tar väl en ny: Först bröderna brothers mitt i en brottningsmatch, sen har vi en bild på Isor när han hjälper mig hålla blixtkabeln.
    Senast redigerad av Azur; 02 June 2007, 22:07.

    Lämna en kommentar:


  • Mona
    svarade
    Ursprungligen postat av Lissie
    Mona-
    Åh så vackra kisar! Har länge velat ha en Ragdoll eller en Birma pga de vackra färgerna!
    Undrar bara hur de är i sättet. Tyvärr aldrig fått äran att träffa någon.
    Har en bondkatt nu som snart är 5 år. Funderar på att skaffa en kompis till henne- då någon raskatt. Hur fungerar det med bondkatt- raskatt? Skiljer det något i sättet eller de funkar bra ihop? Kan lägga till att det rör sig om innekatt.
    Lissie
    Tack

    Våra tre ragdolls är helt olika. Det de har gemensamt är att de är ganska lugna och att de alltid vill vara med. Tjejerna är superkeliga och vill helst ligga på oss hela tiden, men Sandy är en matte/hussekatt och Eliza älskar uppmärksamhet och är alltid först fram till dörren. Pelle är som en hund, lite klumpig busig och väldigt tålig. Han buffar hellre än intensivkelar, han når mej ända upp till rumpan när han hoppbuffar. Min sambo kallar katterna för Secret Service, de brukar alltid vara inom två meter från mej när jag rör mej inom hemmet.

    Jag hade huskatt innan jag skaffade tjejerna, han var också en stor personlighet. Skillnaden är väl att ragdolls i genomsnitt är lugnare, keligare och lättare att hålla inne.

    Det är alltid ett risktagande när man tar in en ny katt i familjen när man redan har katt. Efter två år tillsammans så gillar Eliza och Sandy fortfarande inte Pelle, medan han älskar att terrorisera dom.

    Lämna en kommentar:


  • Lissie
    svarade
    Mona-
    Åh så vackra kisar! Har länge velat ha en Ragdoll eller en Birma pga de vackra färgerna!
    Undrar bara hur de är i sättet. Tyvärr aldrig fått äran att träffa någon.
    Har en bondkatt nu som snart är 5 år. Funderar på att skaffa en kompis till henne- då någon raskatt. Hur fungerar det med bondkatt- raskatt? Skiljer det något i sättet eller de funkar bra ihop? Kan lägga till att det rör sig om innekatt.
    Lissie

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...