Förkyld kisse

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mogwai
    • November 2002
    • 3021

    Förkyld kisse

    Finns det nån här som har erfarenhet av en liten förkyld kisse ??
    Oliver satt i en lite väl dragigt fönster under orkanen Gudruns framfart på Gotland och vart aningens för kall om lilla nosen.
    Så nu går han och snörflar och nyser.
    Det började han med under söndagen.
    Idag så började även Musse att snörfla lite och ha sig, lite smånysande så där.
    Oliver har haft rejält dropp ur nosen, men det har blivit bättre. Någon feber verkar han inte heller ha.
    Mitt försök att ta tempen på han gick inte så där sjudundrandes bra.
    Jag har läst om sån där kattsnuva, men de har inget som helst klegg eller så kring ögonen, och nosarna är inte igenkletade.
    Tacksam för råd och svar.

    Blir de inte bättre under helgen, så blir det ju att boka tid hos veterinären.
  • feb
    • October 2002
    • 148

    #2
    Ursprungligen postat av Mogwai
    Mitt försök att ta tempen på han gick inte så där sjudundrandes bra.
    Tog du tempen på katten?
    Är katten varm och torr om nosen=feber, har jag hört iallafall.
    Bergman
    http://www.vaxjodyksallskap.se

    Kommentar

    • Mogwai
      • November 2002
      • 3021

      #3
      Glada nyheter.

      Har nu 2 st friska kissar hemma. Full ös medvetslös igen !!
      Nä, Oliver vart aldrig torr och dan om nosen, den rann ganska så friskt och han nyste ju ut det mesta i stora kaskader.
      Sen så började Musse att nya och vips så vart 7 kilo muskelkatt världens mest ömkliga kisse.
      Men igår så var det full fart på de båda igen.
      Varken Musse eller Oliver hade torra febriga nosar, och aptiten har det inte vart någe större fel på under hela tiden, förutom det att de sett lite konfunderade ut att maten deras inte smakat speciellt mycket. ( verkar det som )
      De har väl liksom vi två-benta tappat sitt smaksinne då de vart snuviga i nosgångarna.
      Nu blir det att vara inne för herrarna resten av vintern så att de inte blir kalla om vare sig tassar eller nosar, tills det är tillräckligt varmt ute.
      Eller så får man väl skaffa en heltäckande termo-overall åt Oliver !!!
      Det finns ju kläder för hundar, borde la finnas för katter med ??

      Kommentar

      Arbetssätt...