Lådan duger inte!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cisco
    • May 2003
    • 29

    Lådan duger inte!

    Hej, någon som kan berätta för mig vad jag ska göra med min ena katt? Jag har två katter, en hane (kastrat) och en hona (kastrat). Min hona har nästan slutat gå på lådan helt och hållet....hon bajsar alldeles utanför och kissar i duschen....inte så himla mysigt. Detta trots att lådan rensas morgon och kväll. Vad gör man?

    Förtvivlade hälsningar
    Ingela B.; Optimist!
  • klara
    • September 2002
    • 1112

    #2
    Renlig kisse kanske som behöver få lådan rengjord ännu oftare?
    Annars kan det bero på sanden, vilken använder du? Hon kanske inte gillar den. En av våra tre kattungar gjorde precis som din hona. Jag bytte från MissCat till Pussi ultrakompakt och katterna formligen vältrar sig i den - de älskar den. Ren, dammfri, luktfri och betydligt mer ekonomisk efter första påfyllningen på 5 cm.
    /Klara
    ------------------------
    Min hemsida
    Min zoon

    Kommentar

    • Cisco
      • May 2003
      • 29

      #3
      Hej Klara,
      Tack för tips, men jag använder också Pussi ultrakompakt och har så gjort hela tiden....Mer kan jag nog inte göra...det blir lite jobbigt att åka hem mitt på dagen för att rensa lådan *Ler* Fler ideér...någon?
      Ingela B.; Optimist!

      Kommentar

      • systemfel
        • May 2004
        • 43

        #4
        Hej troligt vis så protesterar din katt mot något!! Antagligen inte att du har en för smutsig låda, det kan ju vara så att du har ändrat på dina rutiner att du inte ger honan lika mycket upmärksamhet längre ? pga av diverse orsaker
        kan vara fel på maten osv.. i vilket fall som helst får du börja tänka efter om du ändrat något under den senaste tiden.Brukar vara en orsak att dom bla markerar revir som det heter (hanar) men även honor kan detta fenomen.. Men ge inte upp hoppet var glad att det händer i duschen och inte i resten av rummen.... kolla oxå så att din katt inte är sjuk.. kolla i pälsen om den är glansig = med välmånde katt.. (häx kuren)

        Hoppas detta hjälper lite.. men som sakt är ingen själv utnämd katt expert har bara haft katt hela livet och detta är vad jag lärt mig (tror) jag .... ihihihi

        Lycka till
        http://systemfel79.blogspot.com/

        Kommentar

        Arbetssätt...