Mat problem...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tessie
    • July 2004
    • 10

    Mat problem...

    Hejsan!
    Jag har 2 katter, en hankatt på 1 år och en honkatt på 2 år. När jag ger dom mat så väntar alltid honkatten som om hon inte vågar gå fram och äta, jag får bära dit henne eller säga till att det är ok. Hankatten däremot slänger sig ner i matskålen och äter efter ett tag även i hennes skål. Så jag brukar få flytta på honom, men sen när jag går och hon börjar äta då tar han hennes skål direkt och hon tröttnar på honom och går iväg. Jag vet att hon är hungrig för så fort han har gått så äter hon upp det som är kvar i båda skålarna.

    Detta kanske är helt normalt, men det jag tycker är konstigt är att hon inte säger ifrån, för annars bestämmer hon alltid om allting. Det är bara när det gäller maten som han verkar få bestämma.

    Nu undrar jag ska jag lägga mig i och flytta på honom, eller ska jag låta dom sköta det själva.
    Hon är absolut inte smal så hon får ju inte i sig för lite mat, tycker bara synd om henne när hon jämt får sitta och vänta på sin tur.
    Kanske skulle nämna att dom endast får mat morgon och kväll, så de har inte maten ståendes framme hela dagen.

    mvh /Therese o kissarna
    100 liter
    4 Fjärilsciklider
    1 ansistrus hane
  • Norpan
    • December 2003
    • 679

    #2
    samma sak hos mig, en av katterna (som definitivt inte är undernärd ) blir alltid utan för att de andra två sätter sig så hon inte kommer åt sin skål, men jag brukar passa lite på dem och flytta de två tuffaste så att en skål "på hörnan" är ledig, då äter smirre ur den..

    //Jenny
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

    Grodor..lite trevligare, lite bättre

    Kommentar

    • kevlargirl
      • May 2003
      • 205

      #3
      Känns som om du har hamnat i fel forum här..?

      Kommentar

      • Norpan
        • December 2003
        • 679

        #4
        kevlatgirl - Av vilken anledning anser du att en fråga om katter ställd i "andra husdjur-katter" är ställd i fel forum??

        //Jenny
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

        Grodor..lite trevligare, lite bättre

        Kommentar

        Arbetssätt...