Elak bil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jolon
    • December 2002
    • 1075

    #76
    Hmm,, gillar katter själv och är inte djurhatare nånstans men dom här filmerna är roliga! (bidrar med en till: http://www.viralplanet.com/modules.php?name=News&file=article&sid=236 ) bör tilläggas att dom här filmerna inte var menade att nå marknaden. Men det var den här: http://www.theviralfactory.com/movie/KickTheDog.mpg
    My internet should be readonly.

    Kommentar

    • join4t
      • October 2003
      • 854

      #77
      Tycker det är konstigt att man kan skratta åt sånt, oavsett om det är fejk eller ej... Skulle va intressant att veta om ni skulle skratta lika gott åt riktig onödig dissikering/halshuggning etc.... Eller nej förresten jag vill nog inte veta.
      "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #78
        Hej

        Hur som helst, så tycker jag att under den här kategorin, som så beskrivande heter "Katter", ska man diskutera sina egna erfarenheter om just katter. Inte det roliga, eller osmakliga i en reklamfilm. Finns nog andra forum som handlar om så´nt. Det känns som att det var meningen att provocera, att lägga den här, där det cirkulerar många kattälskare. Skulle väl inte vara så kul eller passande, om nå´n under "Amerikanska ciklider" la in t.ex "10 roliga sätt att döda en scalare" Visst, ordet scalare skulle förekomma i det inlägget, liksom det är en katt med i reklamfilmen, men den har ändå inget med katter som djur att göra. Och anses dessutom som osmaklig och provocerande av många. Och se´n jämförelsen med "mördarfilmer" med Arnold. Tja, ser man en film med allas vårt österrikiska muskelberg med robotrösten, förväntar man sig nog att det dör en och annan. Men går man in här, förväntar man sig nog inte att se en katt kvävas/halshuggas, vare sig fejkat eller på riktigt.

        Kjell Fohrman skrev:

        Tycker det blir lite snett om en tråd som denna skall "gömmas undan" från dem som blir mest berörda.
        Jo, men problemet är att de som går in här för att läsa och skriva om katter, nog inte vill bli berörda av så´nt, men får den mer eller mindre uppkörd i ansiktet. Går man in här förväntar man sig nog inte att se en katt bli kvävd/halshuggen, fejkat eller inte. Tycker som sagt inte det här är rätt kategori för att beröras av roliga/osmakliga reklamfilmer. Nu står det en varning vid länken, men det gjorde det inte från början om jag minns rätt, så många klickade nog utan att veta vad det var, och fick se nå´t de inte ville se, eller beröras av. Särskilt inte under kategorin "Katter".

        MVH Micke
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • mz791117
          • December 2003
          • 62

          #79
          Ursprungligen skickat av jolon
          Hmm,, gillar katter själv och är inte djurhatare nånstans men dom här filmerna är roliga! (bidrar med en till: http://www.viralplanet.com/modules.php?name=News&file=article&sid=236 ) bör tilläggas att dom här filmerna inte var menade att nå marknaden. Men det var den här: http://www.theviralfactory.com/movie/KickTheDog.mpg
          Fan va kul att det kommer fler filmer. Det är underbart att det fortfarande finns lite folk som har humorn kvar och inte bara en massa torrbollar.

          Vad är det för fel på er som inte kan se ett skämt? Har ni blivit uppväxta i ett barfota kollektiv och just kommit ut för att inse att det kan hända jävliga saker här i livet.

          Och om det någon som hatar katter, låt dom då göra det, för man behöver ju inte älska hela planeten.

          Bra att denna tråd inte glömts bort för det är fan bra för folk att se lite sånt och lära sig ta lite distans.
          Gör inget till värre än det är...

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=185026

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #80
            Hej

            Tycker nog inte det har särskilt mycket med distans att göra. Inte här. Det handlar nog mer om respekt. Att man måste respektera att många människor inte vill se, och tar illa vid sig av, liknande filmer. Det finns nog som sagt andra ställen dit folk som vill se så´nt kan gå, sidor med roliga/osmakliga/tänkvärda/osv filmklipp. Hit kommer nog som sagt de flesta för att läsa och skriva om sina älsklingsdjur, inte se dem bli halshuggna i reklamfilmer, hur mycket fejk det än är. Man blir som sagt påtvingad det när det är här, eftersom man inte förväntar sig det. Och är man inte beredd på det, så blir man nog mer illa berörd än man skulle blivit annars.

            Jag blev inte väldigt äcklad av filmen, men heller inte ett dugg road. Jag tyckte mest den var onödig och smaklös. Vem vill t.ex ha en "ond" bil? Undrar vad Ford tror om sina kunder egentligen. Att de är sadister? Om en bil var så´n, aldrig att jag skulle köpa den. Man kliver in, och den får för sig att stänga dörren om ens fot, eller nå´t. Rätt dumt faktiskt. Ungefär som Audis reklamfilmer, där de ska visa att bilarna blivit större, så man får måla om parkeringsrutorna, och garagedörren går inte igen om bilen. Ungefär som att de vill säga att deras bilar är för stora för att gå in i parkeringsrutor och garage. Också dumt och bakvänt, men till skillnad från StreetKa-reklamen så blir ingen illa berörd.

            MVH Micke
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Spijer
              • February 2004
              • 226

              #81
              and here we go again...

              Kommentar

              • oveb
                • January 2004
                • 2577

                #82

                Jag har google'at som en tok efter reklamfilmen på samma tema med en Ford StreetKA och en duva !

                Någon som råkar ha en länk till den ??

                Den är ju om möjligt ännu sjukare/roligare !

                Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

                Kommentar

                • heljis

                  • June 2003
                  • 1150

                  #83
                  jodå oveb, kolla tidigare i tråden. Sidan 2 eller 3 tror jag. Där har du länken

                  Mvh. Martin
                  Martin Heljedal

                  They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                  Kommentar

                  • mz791117
                    • December 2003
                    • 62

                    #84
                    Mikael A
                    Det är ju det som är det roliga att det INTE existerar något sådant.
                    Om du läser en fantasy bok eller en deckare och en jävla massa människor, djur, troll m.m. dör, Blir du lika upprörd??? Ganska instabilt isf?! För du förstår väll att dom inte existerar...? Precis som bilen.

                    Men jag kan tänka mig att det finns bra många som vill ha en liknande "fantasy" bil. Tänk vad skönt att inte bekymra sig om att den blir ner skitad, repad eller snodd.
                    Gör inget till värre än det är...

                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=185026

                    Kommentar

                    Arbetssätt...