Katt-trix

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lord Elvenstar
    • April 2004
    • 37

    Katt-trix

    Undrar bara ifall det finns nån mer än jag som har lärt sin katt olika trix. Min kisse sitter ner när man håller fingrarna ovanför dess nos och står upp på baktassarna när man höjer fingrarna.
    Han kan också ge tass och hoppa genom en rockring. Det senaste är han inte så värst bra på, han smiter jämt under..
    Vad änvänder ni för lockbete?
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #2
    Min dotter håller på med små trix med sin katt och det bästa att locka han med är räkor.
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • Neptun
      • March 2004
      • 719

      #3
      Det enda trix min katt gör är att springa o gömma sig när dammsugaren kommer fram =)

      När hon var mindre så klättra hon omkring mellan mina axlar när jag höll på med hushållssysslor. (Kräver tjocka tröjor =)
      "Failure does not require planning"

      Kommentar

      • Daniel Odell
        • November 2002
        • 1595

        #4
        riva ner sockerskålen på glas-hälls-spisen så den spricker, är det ett trix?
        fish r friend

        Kommentar

        • catwoman
          • February 2004
          • 183

          #5
          Mina två cats har upptäckt att det är mycket roligare att dricka vatten ur akvarierna & använder numera aldrig vattenskålen! Det har lett till att jag numera alltid har katthår som virvlar omkring i mina kar! :-(

          Kommentar

          • Lord Elvenstar
            • April 2004
            • 37

            #6
            Tja... det kan väl räknas som ett trick. Är det medfött så räknas det inte för i så fall så skulle min kisses snygga påhopp på min gerbil räknas. Fick som tur var tag på kissen.
            Vill man få kissen att sluta med sitt lilla trick så är det bara att ha en vattenflaska med vatten i och spruta varje gång kissen är framme. Måste dock göras direkt när man ser, annars fattar kissen inte vad han blir bestraffad för.

            Catwoman: äter katterna inte upp firrarna?

            Förresten så använder jag ost som lockbete. Prova!
            Min katt blir som galen när han känner doften och kan göra allt för att få tag på ostbiten.
            Förresten, vem var det som sa att möss och råttor äter ost

            Kommentar

            • Oscar Cederqvist
              • November 2002
              • 6546

              #7
              Mina katter kan både riva ner tapeter och gardiner. De behärskar också konsten att väcka mig kl 4 på morgonen. Underbara djur...
              Oscar Cederqvist

              Kommentar

              • pepsi
                • May 2003
                • 38

                #8
                Mina kissar behärskar tricksen att dricka från direkt från kranen, riva ner flaskor som står mitt på bordet (och det är ett normal stort bord, och inte pyttelitet bord alltså) och hanen lägger sig gärna i handfatet och flyttar sig inte ens om man spolar vatten på honom. Han reser sig bara upp och börjar leka med vattnet.
                2 Katter
                1st 375liters Akvarium

                Kommentar

                • mohlin
                  • January 2004
                  • 1487

                  #9
                  Hos oss är det tvärtom, vår katt lär oss tricks. Tex så använder hon oss som "fjärrkontroller". Ett visst pip, så öppnas dörrarna till terassen! Även om klockan är 4 på morronen. "Fjärrkontrollen" fungerar nämligen så att den aktiveras fortare med höga jamande rakt i örat på husse o matte, och absolut snabbast med en tass under täcket och en klo i stortån...

                  Kommentar

                  • kema
                    • December 2003
                    • 43

                    #10
                    Min katt leker kurragömma! När man närmar sig henne springer hon och gömmer sig och vill bli jagad. Det avslutas alltid med ett klös på klösbrädan där hon får en torrfoderbit som hon tycker är lika bra som annat kattgodis!
                    Mvh Frida

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #11
                      Hej

                      Min katt springer och gömmer sig när stora dammsugaren kommer. Men den lilla laddningsbara, den slåss hon med. Särskilt när man precis stängt av den, och den hänger där försvarslös på väggen. Modig kisse

                      MVH Micke
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Groover
                        • March 2004
                        • 82

                        #12
                        Min katt kan gå fot. Det är bara att ropa lite på honom och peka på golvet brevid så springer han dit och ställer sig. Följer med en när man går sen.
                        Zoonen http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=179014

                        Kommentar

                        • Morellen
                          • November 2003
                          • 4349

                          #13
                          Min katt hoppar hpp i knät på komando och kan sitta vackert - Fast bara om han själv har lust att göra som jag säger just då.... Han har nog dresserat mig bättre än jag honnom *S*
                          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                          Kommentar

                          Arbetssätt...