bästa pris på kattmat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

    bästa pris på kattmat?

    Hej
    Är det någon här som har koll på vilken butik i Göteborg (ELLER DESS NÄRHET)som har bäst pris på torrfoder av lite "bättre" kvalitet?
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)
  • mats41
    • February 2004
    • 593

    #2
    Nu mera är de små skillnader på torrfoder,ÖB har Mycat det är billigt och bra 3kg 59:- tror jag den går på.
    Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

    Kommentar

    • sessan2003
      • June 2003
      • 17

      #3
      Hej!
      Prova Bilax eller Sience Diet som ICA säljer. Det är bra foder, lite dyrare men inte lika dyrt som Hills eller Iams.
      Våra fyra katter äter dessa två märken med glädje och verkar må bra.
      Hälsar Kia
      Kia

      Nygammal akvaristhobbyamatör...

      Kommentar

      • kung_royne
        • May 2003
        • 78

        #4
        Även ett billigt foder kan vara dyrt. För att sammanfatta kan man säga att "billiga" foder oftast innehåller mer "utfyllnad, varför man behöver ge mer av dessa per dag för att katten ska få i sig sitt dygnsbehov av näring. Märks kanske tydligast på hundar men gäller även katter.

        Kommentar

        • Mcoist
          • May 2003
          • 296

          #5

          Tycker att nästan alla torrfoder till katter är förhollande vis billiga i gemförelse med burkmaten.

          Vad gäller burkmaten så kan man nästan säga att dyrare är bäst.

          Inte vad gäller kattens må bra eller vad katten tycker om däremot är det oftast finare råvaror mer kött osv i den lite dyrare maten.

          Tex köp en sheba 100g Paket och gemför innehollet med dom billigre så ser man med blotta ögat att det är bättre råvaror i den.

          Sen vilket som är bästt för katten och vad den tycker om är en helt annan femma det är bara att prova sig fram vad tycker hon bäst om och är det någon mat som gör henne dålig i magen? så köp inte den.

          Kan mycket väl vara den billigaste maten som katten tycker bäst om och blir bäst i sin mage av.
          4st 375L Malawi,Tanganika, 2st 98L malawi + en bunke yngelburkar.
          1st 540L som skall limmas och repareras.

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80712

          Kommentar

          • mats m
            • September 2002
            • 515

            #6
            Hej.
            Katarina tycker jag och mina 4 katter är bäst bland torrfder.15Kg. 230:- på Granngården.Pussi med gele är mummmsss för fyrfota kelgrisar.Tänk på en sak köp helst svenskt foder så man vet att djuren slipper en massa kadaver och antibiotika behandlade djur som går till slakt som djurfoder.
            MVH Mats
            http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

            Kommentar

            • Morellen
              • November 2003
              • 4349

              #7
              Tack för alla tips!
              Har en äldre herre så det gäller att hitta något som ger honom bra näring utan att bli för fet... Hobbys nu (kattens!) är mat och att jaga akvariefiskarna genom glaset...
              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

              "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
              (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

              Kommentar

              • tep
                • March 2004
                • 77

                #8
                Håller inte med mats m om att man skall köpa kattmat som är tillverkad i sverige. Jag är ledsen att behöva tala om det för mats och alla andra men, Sverige har faktiskt den sämsta katt & hundfoder tillverkningen i europa. Det är möjligt att det finns sämre foder i Europa men tittar man lagmässigt så ligger sverige långt ned på listan. Dessutom så (rätta mig gärna om jag har fel) finns det ca 900,000 katter i sverige som har ägare som köper kattmat. Om alla dessa katter fick samma foder så kanske man skulle kunna tillverka ett foder i sverige, men det gör dom inte så därför har man ingen möjlighet att producera ett bra foder i sverige, kostnaderna (utveklings- produktions- och råvaru priserna) blir helt enkelt för höga. På hundmaten (jag antar att det samma gäller för katt), läste jag en gång att Hela Vårgådas (doggy, robur osv.) totala omsätning (alla intäckter) inte ens kom i närheten av Royal Canins Forsknings kostnader. Det säger lite om hur liten den svenska marknaden är. Och det mats m säger om kadaver i kattmat (och hundmat) gällde om jag kommer i hågrätt riktigt billiga foder som tex. blåvits kattmat och pedigrees hundmat. Tittar man i USA så har dom faktiskt en hårdare kontroll av Djurfodret än av människomaten..
                tep

                Kommentar

                Arbetssätt...