katt som skvätter inne. vad göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    #31
    det behöver inte vara fel på den,, kan vara så att matte husse inte är någa med kattsanden, eller kattmaten.

    Kommentar

    • Uddaveka
      • June 2007
      • 431

      #32
      DEt bästa och mest effektiva sättet är: kastrerign. Prata med din vetrinär om kastrering vid den åldern. Vi har en 1 årig hankatt som e okastrerad och han kissar inne som protest just nu. Det är inte skvärr utan han kissar stora pölar som inte ligger i katt lådan.
      Detta är endas för att vi håller inne honom han går ut i vanliga fall. Han hålls inne pga ormbett.

      Men jag säjer somn dom flesta KASTRERA
      ~Love animals~
      Kramar Sofia
      160l, 100l, 54l, 40l

      Kommentar

      • elinj
        • July 2007
        • 1100

        #33
        håller med de flesta.. har man inte gjort kastering så gör först och främst det, pengarna som går åt är värt att slippa kisset överallt..

        men fortsätter det, har antagligen katten någe annat problem.. min kisse gjorde lika dant med stora pölar fast han var kasterad jag åkte till veterinären och de visste inte vad det var, men han fick en annan kost och det hjälpte inga stora pölar någon stans.. W/H precption gjorda för katter som har urinproblem, urininfektion, om katten får ofta urininfektion..

        Kommentar

        • virrevirre
          • September 2007
          • 9

          #34
          Kastrera!

          Att katten ska vara si och så gammal är bullshit, har nötterna trillat ner är det dags. Uppenbarligen är din katt könsmogen, så fixa det med en gång istället.
          Min katt var "bara" 4 månader när jag fick det gjort, och jag var orolig att han var för ung. Men vetrinären sa att det inte var några problem, att de inte alls stannar i växten. Det enda de sa som kunde vara med för unga katter är narkosen de får när de ska ta nötterna, och min katt var inte alls för ung!

          Slipp skvättandet och kastrera katten!

          Och förresten är det faktiskt inte så dyrt, jag betalade bara 550 kr och då fick han kattpestsprutan också, så det är värt pengarna!

          Kommentar

          • Inka
            • July 2005
            • 1233

            #35
            Intressanta råd... fast den som bad om råd gjorde det 2004... så det är ett tag sen...
            Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

            www.kvitter.n.nu

            Kommentar

            • virrevirre
              • September 2007
              • 9

              #36
              Ursprungligen postat av Inka
              Intressanta råd... fast den som bad om råd gjorde det 2004... så det är ett tag sen...
              Även om inte grundaren till detta inlägg tycker det är aktuellt kanske någon annan tycker det, annars skulle man väl inte vara inne och läsa här eller?

              Kommentar

              Arbetssätt...