Allergi??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Haplo
    • November 2002
    • 126

    Allergi??

    Finns det något sätt att göra det lättare för allergicker att vara hos oss?? Har 3 fina små kissar och min flickväns föräldrar & bror är super jätte allergiska... vill inte göra mig av med dom... Och om jag gör mig av med dom så ska jag finna ett hem åt dom! Men är det ngn som har ngt förslag på hur man kan göra. Alla 3 är innekatter.

    JÅJä
  • fremar
    • August 2003
    • 1287

    #2
    Då får väl din flickväns bror och föräldrar låta bli att hälsa på dig om de nu inte tål katterna Jag hade i alla fall aldrig gjort mig av med min katt för något sådant...

    Kommentar

    • pepsi
      • May 2003
      • 38

      #3
      Kan dem inte ta nån allergimedicin innan dem kommer och besöker er?
      2 Katter
      1st 375liters Akvarium

      Kommentar

      • kampfisken
        • September 2003
        • 666

        #4
        Stäng in katterna i tex. köket, städa och dammsug som en galning (specielt soffor, mattor och andra saker av tyg), våtmoppa gärna även golven, och avsluta med att öppna alla fönster så det blir ett ordentligt korsdrag någon halvtimme. Ta en dusch och ta på dig nya rena kläder (se till att dina "kattiga" kläder ej ligger i samma utrymme ni tänker vara i, släng in dom i köket också). Sedan borde dom kunna besöka dig utan problem.
        Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.

        Kommentar

        • Excido
          • September 2003
          • 144

          #5
          Vi har samma problem hemma hos oss. Min frus bror är allergisk mot katter, vi har löst det genom att han tar någon av dom tabletter som säljs receptfritt på apoteket mot allergi tex "Kestine" innan han kommer över.
          Vi brukar köpa nå'n ask då och då som han får av oss.

          //E
          //E

          Bättre att tiga och tas för en narr än att tala och undanröja varje tvivel.

          Kommentar

          Arbetssätt...