Era åsikter behövs!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rredcichlid
    • December 2011
    • 61

    Era åsikter behövs!!

    Hej!

    Idag har jag en pratglad kastrerad/stereliserad ragdollhona på åtta år, Cherie (tiden går för fort )
    Igår ringde vi till samma uppfödare och pratade om att ta en till katt.

    I så fall blir vi fodervärdar på en kattunge hona som innebär att minst en gång kommer upfödaren att hämta katten och para den. Sedan lämmnar hon katten hoss oss, som föder ungarna hemma hos oss och bor hos oss tills de är redo att bli sålda.
    Alltså kommer denna katt inte att bli kastrerad på ett bra tag.

    Jag vill veta vad ni tycker! Kommer min Cherie att bli stressad av att denna katt kommer få ungar men inte hon?
    Något man ska tänka på? Tycker ni det är ok att ha en katthona tillsammans med en kastrerad/stereliserad katthona?


    Lite beskrivning om Cherie:
    Hon har haft minst en kull ungar. Blev kastreraf/stereliserad när hon kom till oss vid fem års ålder.
    Hon verkar ha bott med andra hundar och katter hela sitt liv. Hon verkade vara väldigt stressad och mager när hon kom till oss då hon bodde med minst 6 andra katter + 3 hundar. Men hon trivdes med våran kastrerade hankatt som gick bort förra/förrförra året av njursvikt. Social och pratglad, vill alltid hälsa på alla djur och och människor när vi är ute och går. Gillar att sova
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    #2
    Har haft katter, en eller flera, hela mitt liv.. Dock bondkatter, men kan inte tänka mig att det skulle vara något problem. I vissa fall har jag varit med om att katter "mobbar" varandra så den ena inte trivs så bra men det känns som att det är extremt sällan, åtminstone om de har gott om utrymme att röra sig på.

    I värsta fall om det inte funkar är det ju bara lämna tillbaka katten ni är fodervärd på? Det borde väl inte vara några problem?
    350L Diskus

    Kommentar

    • rredcichlid
      • December 2011
      • 61

      #3
      Några problem blir det nog inte.
      Men jag tänkte mig om Cherie skulle bli deprimerad eller stressad av att katten har ungar men inte hon. Något sånt vill man ju inte utsätta sin katt för

      Kommentar

      • Maligne

        • September 2012
        • 188

        #4
        Är hon steriliserad eller kastrerad? Du skriver både och. Tror inte det borde vara nån fara med en kastrerad, hon ska ju inte ha driften kvar, så det kan nog funka.

        Kommentar

        • rredcichlid
          • December 2011
          • 61

          #5
          Ja, jag har aldrig riktigt lärt mig skillnaden på steriliserad och kastrerad, men kompisen sa nu att hon är kastrerad

          Kommentar

          Arbetssätt...