Hoppas kan man ju alltid...!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rubberman
    • March 2012
    • 101

    #16
    Bjärven ! tar både jägare och svin har jag hört

    Kommentar

    • kent001
      • April 2008
      • 58

      #17
      Ursprungligen postat av Najjklas
      har du ingen gammal dynamitgubbe liggande
      Näe, inte ens en gammal dynamitgumma!

      Kommentar

      • kent001
        • April 2008
        • 58

        #18
        Ursprungligen postat av Rubberman
        Bjärven ! tar både jägare och svin har jag hört
        Låter bra! Var får man tag i en bjärv?

        Kommentar

        • Mumin
          • October 2007
          • 3837

          #19
          Svartlien....
          För mycket är inte nog!
          Jag VILL ha en Elefantofon!!

          Kommentar

          • kent001
            • April 2008
            • 58

            #20
            Ursprungligen postat av Mumin
            Svartlien....
            Vad är det?

            Kommentar

            • MonkanS
              • December 2011
              • 861

              #21
              Svartlien ligger nånstans långt norröver..
              Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
              http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

              Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

              Kommentar

              • Mumin
                • October 2007
                • 3837

                #22
                Jo.
                Den mörkast pistade björnhålan och köldhålet i Norden.
                För mycket är inte nog!
                Jag VILL ha en Elefantofon!!

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  #23
                  Lite sent svar dock Men jag har för mig att det ska finnas en Turkisk kattras som gillar vatten. Minns inte alls vad den hette. (Kanske är Bengalen, jag minns inte, orkar inte Googla.) Annars gillar ju många hundar vatten, och jaga grejer i vatten. Kanske du kan få låna någons hund?
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #24
                    Turkisk van heter den turkiska kattrasen. De är semilånghår, vita, med färgad (oftast röd) svans, och på och runt öronen. Bengalen är en hybrid, mellan den vilda kattarten bengal, och tamkatt, förstår inte riktigt vitsen med det, men ändå...
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      #25
                      Maine coon är också en kattras som gillar vatten.
                      Våran kisse gillar visserligen inte att bli badad, men visst har hon försökt att fiska i akvarierna och sprätta vatten från kökskranen är riktigt skoj

                      OT
                      Ursprungligen postat av Mumin
                      Jo.
                      Den mörkast pistade björnhålan och köldhålet i Norden.
                      Se upp för lavin-bjärn också.
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #26
                        De flesta katter kan nog vänja sig vid vatten. En kompis hade två katter för ett antal år se´n, och den ena satt en gång i vasken, med vattnet rinnande på huvudet, nerför ryggen, och svansen. Han var en vanlig korthårig huskatt. Tror inte t.ex norsk skogskatt och Maine Coon är särskilt förtjusta i vatten, det stör dem bara inte så mycket, eftersom pälsen är vattenavstötande.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • kent001
                          • April 2008
                          • 58

                          #27
                          Ursprungligen postat av Likan
                          Lite sent svar dock Men jag har för mig att det ska finnas en Turkisk kattras som gillar vatten. Minns inte alls vad den hette. (Kanske är Bengalen, jag minns inte, orkar inte Googla.) Annars gillar ju många hundar vatten, och jaga grejer i vatten. Kanske du kan få låna någons hund?
                          Det får nog bli en eller flera gäddor till våren. Just nu förökar dom sig ju inte (guldfiskarna, alltså). Sju grader i vattnet. Hund har jag. Stor svart långhårig schäfer som använder dammen så flitigt varma dagar att jag numera har elstängsel runt dammen. Guldfiskarna har vant sig vid honom och simmar glatt mellan benen på honom. Fångar guldfisk gör han inte. Inte ens under pistolhot. Se http://www.bystan.se/hund.htm

                          Kommentar

                          • Likan
                            • April 2012
                            • 2611

                            #28
                            Ursprungligen postat av kent001
                            Det får nog bli en eller flera gäddor till våren. Just nu förökar dom sig ju inte (guldfiskarna, alltså). Sju grader i vattnet. Hund har jag. Stor svart långhårig schäfer som använder dammen så flitigt varma dagar att jag numera har elstängsel runt dammen. Guldfiskarna har vant sig vid honom och simmar glatt mellan benen på honom. Fångar guldfisk gör han inte. Inte ens under pistolhot. Se http://www.bystan.se/hund.htm
                            Haha, är du säker på att du har en Schäfer? :P Om du kastar ner lite bollar då? Få igång jaktinstinkten lite
                            Annars blir nog Gäddor toppen!
                            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                            Kommentar

                            • Bygert
                              • March 2010
                              • 2169

                              #29
                              Ursprungligen postat av Animaniac
                              Turkisk van heter den turkiska kattrasen. De är semilånghår, vita, med färgad (oftast röd) svans, och på och runt öronen. Bengalen är en hybrid, mellan den vilda kattarten bengal, och tamkatt, förstår inte riktigt vitsen med det, men ändå...
                              Det bör väl sägas då att katthybrider är lika förbjudna i privat hållning som andra kattdjur än vanlig tamkatt.
                              Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                #30
                                Ursprungligen postat av Bygert
                                Det bör väl sägas då att katthybrider är lika förbjudna i privat hållning som andra kattdjur än vanlig tamkatt.
                                Hmm, det finns väl registrerade Bengaluppfödare i Sverige? Vad jag förstår är den avlad i så många led att den numer räknas som tamkatt, och alltså är tillåten. Har också för mig att det inte gick att para de första Bengalhybriderna med varandra, då de var sterila (naturens sätt att säga stopp och belägg, det här är ingen bra idé). Men jag tycker att medveten hybridavel är en aning tveksam...
                                Senast redigerad av Shepard; 21 October 2012, 00:21.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...