Hoppas kan man ju alltid...!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kent001
    • April 2008
    • 58

    Hoppas kan man ju alltid...!

    Finns det någon kattras som älskar att fånga fisk och avskyr att fånga fåglar? I så fall köper jag omedelbart en eller två. Eller tre. Oavsett pris och utseende. I min stora trädgårdsdamm finns bortåt 800 guldfiskar. På tok för många! Fiskgjusen, hägern, fiskmåsarna och mina snokar gör ett hedervärt jobb men det räcker inte. Min gamla kattdam Trissan, avskyr att blöta ner tassarna, så fick hon några mer framåt vänner så vore det kul. Något förslag?
    Kolla http://www.bystan.se/katter.htm och http://www.bystan.se/notkatter.htm

    PS
    Sugen på guldfisk? Kom och hämta! Ta med en hink. Eller två.
    Senast redigerad av kent001; 23 September 2012, 13:57.
  • MonkanS
    • December 2011
    • 861

    #2
    Vet inte om det finns någon speciell ras som gillar att bada. Men det kan finnas en och annan. När jag var barn så hade vi en katt som fiskade själv.. i sjön.. dök efter fisken.
    Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

    Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

    Kommentar

    • kent001
      • April 2008
      • 58

      #3
      Ursprungligen postat av MonkanS
      Vet inte om det finns någon speciell ras som gillar att bada. Men det kan finnas en och annan. När jag var barn så hade vi en katt som fiskade själv.. i sjön.. dök efter fisken.
      Aha! Då ska jag hålla koll på alla blöta katter varma och torra sommardagar. Med lite tur så...

      Kommentar

      • Bygert
        • March 2010
        • 2169

        #4


        Ett litet problem är ju att du måste fixa till ett djurparkstillstånd och låta folk komma och titta för att få ha den.

        Och vart befinner sig fiskestället i landet?
        Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

        Kommentar

        • kent001
          • April 2008
          • 58

          #5
          Tack för tipset. Låter bra! Några små problem återstår dock att lösa utöver import- och djurparkstillstånd. Vad tusan ska han eller hon (vägrar skriva "hen" ens under pistolhot...) äta på vintern? Enl. Wikipedia så äter dom getter. Också. Om den äter getter så antar jag att den äter får också. Jag vill ju gärna ha kvar mina får. Problem, problem. Suck! http://www.bystan.se/far.htm
          Ha det gott!

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #6
            Den skulle ju kunna leasas ut till bönder som får sina grödor förstörda av vildsvin, den åt ju tydligen kultingar.
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            • firejackan
              • August 2004
              • 616

              #7
              Bengal katt är vad jag hört och upplevt helt orädda för vatten, jag vet inte hur du känner, men jag hade inte varit överdrivet motiverad till att släppa en katt för 8000kr utanför dörren utan koppel =/

              Kommentar

              • kent001
                • April 2008
                • 58

                #8
                Skulle jag hyra ut katten till traktens bönder (bra affärsidé, förresten) så skulle jägarna bli förbannade! Dom har ju, illegalt, planterat ut vildsvinen. Dessutom så gör dom sitt bästa för att utrota dom få stackars vargar som finns för att dom (vargarna, alltså) bl a jagar vildsvin. Så katten skulle leva farligt. Livet är inte lätt! Suck!

                Kommentar

                • kent001
                  • April 2008
                  • 58

                  #9
                  Jösses, vad jag får lära mig! Fiskarkatt och Bengal. Två kattdjur som jag inte hade en susning om existerade. Tack för informationen!
                  Näe, 8.000 kr är mycket pengar men om jag säljer mina guldfiskar för 10 kr styck så får jag råd med en Bengal men då behöver jag ju inte katten, å andras sidan. Livet är fullt av beslut! Suck!
                  "och många har inget emot att leka med vatten eller till och med att bada."
                  Wikipedia om Bengal.
                  http://www.bystan.se/damm.htm

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    #10
                    Ursprungligen postat av kent001
                    Dessutom så gör dom sitt bästa för att utrota dom få stackars vargar som finns för att dom (vargarna, alltså) bl a jagar vildsvin. Så katten skulle leva farligt. Livet är inte lätt! Suck!
                    <3
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • stefanr72
                      • November 2010
                      • 1022

                      #11
                      Har du prövat att meta upp guldfiskarna?

                      Kommentar

                      • kent001
                        • April 2008
                        • 58

                        #12
                        Tänkte inte på det! Får jag en månad eller två då jag inte har något att gör så ska jag testa!

                        Kommentar

                        • stefanr72
                          • November 2010
                          • 1022

                          #13
                          Ursprungligen postat av kent001
                          Tänkte inte på det! Får jag en månad eller två då jag inte har något att gör så ska jag testa!
                          Har du inget barn tillgängligt som kan hjälpa till för en liten peng?

                          Kommentar

                          • kent001
                            • April 2008
                            • 58

                            #14
                            "Barnet" är 1,97 m och skulle tvärvägra. Jag hyr ut stugor till tyska turister. Kanske skulle erbjuda dom ett gott fiske? Självklart mot betalning. Dom ska betala mig, alltså. Fattas bara! Tack för tipset!

                            Kommentar

                            • Najjklas
                              • August 2008
                              • 77

                              #15
                              Hoppas kan man ju alltid...!

                              har du ingen gammal dynamitgubbe liggande

                              Kommentar

                              Arbetssätt...