Då ska man bli med katt :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    Då ska man bli med katt :)

    Oh yes! Var och tingade em katt för några veckor sen och om 2.5 vecka så ska jag och flickvännen åka iväg och hämta henne . Första gången för att ha katt men min flickvän har katt hemma så hon är van. Ska bli jättekul att äntligen lära sig att ta hand om ett annat djur och lära sig en massa nytt . Men som alltid så får man ta bort något för att få plats med ett fint klösträd så akvariet ska säljas för att ge bättre plats så nu blir man icke akvarist längre .

    Har inga blider men så fort jag får hem henne så lägger jag gärna upp bilder på sönosen och folk vill det .

    Hade så länge!
    MVH macke_fisk
  • Coppas
    • May 2012
    • 13

    #2
    Får gratulera och kanske samtidigt beklaga. Katter är mycket trevliga djur vilket jag själv (då jag är uppväxt med hundar) lärt mig på senare år. Är numera husse till en Russian Blue samt en Burma och kommer sannolikt att få hem även en Bombay i mitten på augusti. De gillar ju ofta även de sällskap av artfränder.

    Sedan vet jag inte hur stort ni bor, men jag tycker nog det måste vara lite trist att ta bort akvariet för att få plats. Även katten kommer nog tycka att det är tråkigt då de flesta katter älskar att ligga och gona sig ovanpå (pga värmen från belysningen) samt att åtminstone mina ligister kan sitta i timtal och bara titta på fiskarna.


    Edit. Korr. stavfel
    Senast redigerad av Coppas; 06 July 2012, 20:13.
    »Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«
    Alfred E. Neuman

    Kommentar

    • Hepzheba
      • June 2010
      • 104

      #3
      Kul med katt! Vad är det för katt? Tråkigt att du inte kan ha kvar akvariet, som Coppas säger kan nog vissa katter uppskatta det. Mina har dock aldrig varit intresserade av att titta på fiskarna (förutom vid vattenbyte då den ena satt på tv:n som stod bredvid och tittade ned i vattnet utan täckglas...)

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        Ursprungligen postat av Coppas
        Får gratulera och kanske samtidigt beklaga. Katter är mycket trevliga djur vilket jag själv (då jag är uppväxt med hundar) lärt mig på senare år. Är numera husse till en Russian Blue samt en Burma och kommer sannolikt att få hem även en Bombay i mitten på augusti. De gillar ju ofta även de sällskap av artfränder.

        Sedan vet jag inte hur stort ni bor, men jag tycker nog det måste vara lite trist att ta bort akvariet för att få plats. Även katten kommer nog tycka att det är tråkigt då de flesta katter älskar att ligga och gona sig ovanpå (pga värmen från belysningen) samt att åtminstone mina ligister kan sitta i timtal och bara titta på fiskarna.


        Edit. Korr. stavfel
        bor i en etta på 50 kvadrat så att akvariet åker gör inte mig så mycket . Jag behövde akvariets plats för att få plats med trädet och det ser mycket trevligare ut. Har dessutom 6 st blackmolly yngel så helt utan akvarium blir jag inte, bara i lite mindre skara. Det kommer att bli kul att få hem henne . Imorgon så är det 2 veckor kvar .
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ursprungligen postat av Hepzheba
          Kul med katt! Vad är det för katt? Tråkigt att du inte kan ha kvar akvariet, som Coppas säger kan nog vissa katter uppskatta det. Mina har dock aldrig varit intresserade av att titta på fiskarna (förutom vid vattenbyte då den ena satt på tv:n som stod bredvid och tittade ned i vattnet utan täckglas...)
          Hehe, har med läst en massa inlägg om katter som stirrar på fiskarna och gärna ligger på lysrampen . Katten är en blandning av ragdoll, norskskogskatt och perser. Pappan renrasig ragdoll och mamman perser/skogskatt blandning. Blir en fin stor härlig hårig sak .
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • Hepzheba
            • June 2010
            • 104

            #6
            Vill inte på något sätt förstöra din lycka över att få en stor katt (om det nu är det viktigaste med att skaffa katt :P) men har en kompis vars hona är perser/skogkatt och hon är inte alls särskilt stor, hon väger väl runt 2-3 kg (i jämförelse med min systers renrasiga skogis på säkert 4-5 kg...) Men hårig lär den bli iaf Vad är det för färger på henne? (Visst var det en hona?) Tänkte eftersom det är 50% ragdoll kanske det är såna färger?

            Kommentar

            • macke_fisk
              • December 2005
              • 4442

              #7
              Ursprungligen postat av Hepzheba
              Vill inte på något sätt förstöra din lycka över att få en stor katt (om det nu är det viktigaste med att skaffa katt :P) men har en kompis vars hona är perser/skogkatt och hon är inte alls särskilt stor, hon väger väl runt 2-3 kg (i jämförelse med min systers renrasiga skogis på säkert 4-5 kg...) Men hårig lär den bli iaf Vad är det för färger på henne? (Visst var det en hona?) Tänkte eftersom det är 50% ragdoll kanske det är såna färger?

              Hehe, det gör inget om hon inte blir stor. Bara jag kan mysa med kisen . Det är en hona och hon är lite ljusgrå med vita partier vid öronen. Är dålig på att förklara men det är det bästa jag kan komma på. Lättare att lägga upp fiton på henne sen när hon kommer . Idag är det exakt två veckor kvar till hon kommer hem .
              MVH macke_fisk

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #8
                Tänkte lite biler på lilla kisen Ivy! det ville inte som jag ville .
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • macke_fisk
                  • December 2005
                  • 4442

                  #9
                  Vi testar igen .
                  Bifogade filer
                  MVH macke_fisk

                  Kommentar

                  • Lilla Damen
                    • February 2008
                    • 2649

                    #10
                    !

                    Kommentar

                    • Coppas
                      • May 2012
                      • 13

                      #11
                      Katter är verkligen härliga djur och jag gratulerar verkligen till det lilla nystanet. Själv ska jag troligen få hämta hem min bombay efter den 13 augusti eller så. Vill sedan inte framstå som någon surkart eller så, men det finns minst lika mycket att kunna om katter och lagar och kring det som kring akvaristik mm.

                      Ett forum som är väldigt informativt (även om det ibland får viss slagsida då troligen 99 % av deltagarna är kvinnor) är Svenskt Kattforum. Rekommenderar ett besök vad gäller vissa frågor för som kattägare har man t.ex. även ett visst ansvar för sådant som id-märkning, försäkring, kastrering och andra djurhållningsfrågor.
                      »Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«
                      Alfred E. Neuman

                      Kommentar

                      • macke_fisk
                        • December 2005
                        • 4442

                        #12
                        Ursprungligen postat av Coppas
                        Katter är verkligen härliga djur och jag gratulerar verkligen till det lilla nystanet. Själv ska jag troligen få hämta hem min bombay efter den 13 augusti eller så. Vill sedan inte framstå som någon surkart eller så, men det finns minst lika mycket att kunna om katter och lagar och kring det som kring akvaristik mm.

                        Ett forum som är väldigt informativt (även om det ibland får viss slagsida då troligen 99 % av deltagarna är kvinnor) är Svenskt Kattforum. Rekommenderar ett besök vad gäller vissa frågor för som kattägare har man t.ex. även ett visst ansvar för sådant som id-märkning, försäkring, kastrering och andra djurhållningsfrågor.


                        Den sidan känner jag igen. Den har jag nog varit inne på inan och ska yttligare en titt på den . Tycker verkligen om lilla nystanet .
                        MVH macke_fisk

                        Kommentar

                        • linn-jo
                          • April 2012
                          • 23

                          #13
                          Nämen en sån sötnos!! grattis!

                          Kommentar

                          • Coppas
                            • May 2012
                            • 13

                            #14
                            Ursprungligen postat av macke_fisk
                            Tycker verkligen om lilla nystanet .
                            Jo, de har avgjort ena otroliga personligheter och de små krabaterna blir snabbt omistliga delar av tillvaron...

                            Här är mitt eget nytillskott som visserligen heter något mycket finare och krångligare i stamtavlan, men som till vardags går under namnet "Moppe". Han har nu bott här i drygt en vecka och redan blivit bra kompis med de andra två som tar han om honom. De flesta katter har även ett mycket stort utbyte av andra katter som sällskap vilket märks här...




                            Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN5242.JPG
Visningar: 1
Storlek: 88,8 KB
ID: 2142073

                            Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN5343.JPG
Visningar: 1
Storlek: 70,4 KB
ID: 2142074

                            Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN5575.JPG
Visningar: 1
Storlek: 107,2 KB
ID: 2142075

                            Klicka på bilden för större version

Namn: IMAG0587.jpg
Visningar: 1
Storlek: 74,6 KB
ID: 2142076

                            Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN5386.JPG
Visningar: 1
Storlek: 76,8 KB
ID: 2142077
                            »Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«
                            Alfred E. Neuman

                            Kommentar

                            Arbetssätt...