Konstigt ljud när katten andas?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Konstigt ljud när katten andas?

    Ibland när min hankatt Rufus sover eller vilar, kan man höra ett konstigt ljud när han andas, som är lite svårt att beskriva, låter lite som om han skulle vara lite täppt eller nå´t. Det har varit så ett tag. Samtidigt verkar han inte sjuk alls, utan är sitt vanliga, knäppa jag. Nå´n som vet vad det ljudet kommer sig av, och om det är nå´t att oroa sig för? Han kanske helt enkelt snarkar?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Det är vanligt att katter snarkar lite när de sover så det kan mycket väl vara det.

    Det är också tänkbart han är snuvig.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Ja, jag tror faktiskt han snarkar. Det har som sagt hållt på ett tag, och han är pigg och så annars, och man ser inga tecken på att han skulle må dåligt.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Ursprungligen postat av Animaniac
        man ser inga tecken på att han skulle må dåligt.
        Jag tror inte det är nåt fel på din katt, men en sak man bör veta är att katter inte tydligt visar att de mår dåligt förrän de är i stort sett döende.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Tja, men vore han snuvig så skulle det väl märkas? Det är inget som rinner, och han är inte slö, inte slöare än vanligt i alla fall, och han orkar jaga och brottas med kompisen.

          Det är väl som sagt så att han bara sågar timmerstockar, eller i hans fall är det nog mer småkvistar.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...