Skaffa 1 katt som innekatt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fabel
    • February 2012
    • 99

    #16
    Kika in på: http://v2.goteborgskatthjalp.com/ind...=179&Itemid=74

    Kommentar

    • linn-jo
      • April 2012
      • 23

      #17
      Inga problem å ha ensam katt! De 9 timmarna kommer den ändå sova bort (eller titta på fiskar kanske?)
      De viktiga e att den får stimulans av dig, det är du som är den sociala kontakten.

      Min egna erfarenhet är av min tuss som jag hade i nästan två år innan han fick en tjejkompis. Jag tycket de va lite synd att han va ensam men efter tre år, sålde jag den andra katten. (mest för att hon attackerat mig och min kompis hund. Jag har ärr efter hennes tänder!) Men tuss mår bättre än nånsin, nu får han all uppmärksamhet och har blivit mycket mer tillgiven.

      Men man skall komma ihåg att katter är individer, tuss sitter gärna på balkongen å skulle nog gilla att vara ute, men han har aldrig varit det och "längtar" därför inte efter det heller.

      Å jag e uppvuxen på landet och tyckte att folk som stängde in sina katter i lägenheterna i stan var grymma djurplågare! De tycker jag inte längre, bara katten får uppmärksamhet av sin ägare och sina behov tillgodosedda mår den bra, även om den inte går ut. Nu har jag snackat nog..... //linn

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Tja, som sagt är de individer, en del katter vill nog ha all ägarens uppmärksamhet, och är inte så pigga på att dela den med en annan katt. Men med familjens katter Rufus och Pyret (som bor hos mamma och pappa), så funkar det hur bra som helst. De sover ibland (eller ja, rätt ofta), leker med varandra ibland, och turas se´n om att vara i vägen för oss, och söka uppmärksamhet. Rufus börjar ofta klampa runt i huset, för att visa att han finns, och se´n hoppar han upp i nå´ns knä och ska vänslas lite (men ligga i knät går inte, mer än en liten stund för att få lite extra kli). Pyret blir riktigt snacksalig när hon vill ha uppmärksamhet, går runt och pratar, och slår nästan knut på sig. Hon kan dock ligga i knät längre stunder då och då. Båda är som sagt ganska lugna av sig, och verkar inte rivalisera med varandra om uppmärksamheten.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...