aquacat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • odhumbla
    • April 2003
    • 11

    aquacat

    Är det någon som har erfarenhet av aquacats kattlådor? Det verkar juh onekligen väldigt smart men fungerar det verkligen?

    www.aquacat.se
  • Hajen 80
    • June 2003
    • 83

    #2
    Vi har provat den. Men våra katter gillade den inte så vi fick ställa tillbaka den gamla lådan igen. Troligtvis ville dom ha mer sand än vad man får med till lådan. Nackdelen med denna låda är när katten ska bajsa då kladdar det mest för att katten inte kan gräva ner efter sig och då blir resultatet att katten inte går dit. Det skulle kanske funka bättre om man vänjer katten från det att den är liten. Men tänk på att ha lite vatten i den undre lådan och töm ofta annars luktar det.
    Mvh Magnus
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=90347

    Kommentar

    • odhumbla
      • April 2003
      • 11

      #3
      Vi har funderat en del på om man inte trots allt måste fylla på sten ibland, om det fastnar i avföringen när man tar bort den har husse sagt att han minsann inte tänker ta bort dem. Då borde det juh bli till att köpa mer engelsk sjösten. Var det nånting du märkte under tiden ni använde den? Bra att få höra av nån som använt den innan man ilar iväg och köper den så ditt svar mottogs tacksamt!

      Kommentar

      • Vinterblomma
        • September 2002
        • 12

        #4
        det luktar!!!och sanden fastnar i bajset! (inte så fräscht)
        visserligen blir det bättre med lukten om man har papperspellets a´la toalätt i botten,men nä...jag rekommenderar inte riktigt aquacat(hade en men sålde den direkt)

        något jag däremot rekommenderar och som jag är fruktansvärt nöjd över,det är en peeweelåda (www.peewee.se)
        den kan man ha bränslepellets i och det är drygt och billigt(man behöver inte nån special sand som de påstår på hemsidan)

        vi köpte två säckar bränslepellets på granngården(fd odal)
        förra året på våren,och först nu börjar säck nr 1 ta slut! vi köpte två säckar på 25l/60kr st...

        aldrig mera aquacat
        /Nina
        man lär sig något nytt varje dag

        Kommentar

        • odhumbla
          • April 2003
          • 11

          #5
          Aha! Tack för tipset! får kolla in en sådan i stället då! Köpte du den via hemsidan? pellets är nog skönare för kisses tassar...

          Kommentar

          • Oscar Cederqvist
            • November 2002
            • 6546

            #6
            Jag tycker de heltäckande lådorna med en liten lucka för katten är bäst. Luktar inte mycket och katterna sprätter inte ut all sand i rummet.
            Oscar Cederqvist

            Kommentar

            • odhumbla
              • April 2003
              • 11

              #7
              Har provat en sån men kisse vågar inte gå in i den sen sitter han alltid på kanten när han kissar så det funkar inte tyvärr... För det vore väldans skönt om Toker slutade med projekt anlägga sandlåda i badrummet. (O:

              Kommentar

              Arbetssätt...