En gammal kär vän har gått bort

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    En gammal kär vän har gått bort

    Inatt dog min 14 åriga katt, i torsdags vid midnatt upptäckte jag att han lät konstigt, jag hade lekt och borstat honom 2 timmar tidigare och han var jättepigg, förstod inte vad som hade hänt men åkte med honom till veterinären dagen efter, dom trodde att det var kört villket jag också trodde, när dom undersökte honom så hittade dom ett hål i halsen(inuti halsen) men tyckte att vi skulle ge honom en chans med antibiotka kur och smärtlindring, han fick komma med hem.
    Han var jättegroggy villket inte var konstigt han var ju 14 och det tar längre tid för gamla katter att piggna till, på lördagen var han lite pigg men inte mycket jag åkte tillbaks för jag visste att jag inte kunnde ge medicin själv eftersom han inte kunnde svälja, han fick dropp och medicin och vi åkte hem, låg hos honom ett tag inatt men i morse hade han gått bort så nu är han borta

    Ville bara skriva av mig lite.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 98 litaren 002.jpg
Visningar: 1
Storlek: 94,3 KB
ID: 2181448
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor
  • 022helpek
    • November 2010
    • 626

    #2
    Det är tufft när polarna försvinner - kisse sitter vid vänstra stenen och väntar på dig! kram
    Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
    Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
    Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #3
      Tack för kramen den värmer, han ligger brevid sin gamla vän Luckas som gick bort i januari för 2 år sen så han har lite sällskap, han hälsar nog på mig snart igen.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • 022helpek
        • November 2010
        • 626

        #4
        Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
        Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
        Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #5
          Jag hade iallafall tur att där inte var någon kärle i jorden så det var lätt att gräva ner honom.
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            #6
            Men Solveig!
            Fyfan vad tråkigt att höra!

            Inte roligt alls!! djuren som är så kära!!
            Hunden som jag är uppvuxen med, som bor hos morsan. börjar också bli sliten och det är nog inte så värst länge kvar....
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • VisualDarkness
              • February 2010
              • 7417

              #7
              Nej vad tråkigt.
              Det verkar som det gick ganska snabbt i alla fall och inte så långt lidande...
              180l Sällskap:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
              60l Asien:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

              Kommentar

              • solis
                • July 2008
                • 5064

                #8
                Skönt för honom att inte behöva lida mer, samtidigt skönt att det är över bara sorgarbetet kvar
                det lär ta en vecka eller 2 innan dom värsta gråtattackerna lugnar ner sig.

                Karro hoppas hunden klarar sig ett tag till och ta vara på tiden som är när du träffar den för plötsligt så händer det bara

                Tack för era ord och omtanke även fast mina tårar kommer men det är skönt att få ut lite då och då
                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                Kommentar

                • Dexter
                  • December 2009
                  • 984

                  #9
                  Usch vad jobbigt! Gråter fortfarande en skvätt över vår gamla prinsessa ibland även om det är flera år sedan hon gick bort nu och vi har nya katter. De är verkligen familjemedlemmar de små liven med sina egna personligheter. Ingen är den andra lik.

                  Du får trösta dig med att ni gav er vän ett långt och lyckligt liv så länge det varade. Han hade det jättebra hos er som saknar honom så mycket nu när han är borta. Alla katter får inte ett så fint liv.
                  Senast redigerad av Dexter; 16 January 2011, 18:52.
                  /Dexter

                  75 liter mix, 220 liter mix

                  Kommentar

                  • solis
                    • July 2008
                    • 5064

                    #10
                    Hans speciella egenheter var att han helst ville äta med tassen och gärna ligga ner och äta, helst plocka maten ur ett rör, han var fortfarande som en kattunge när han lekte, och så var han lugnet själv.
                    En underbar katt som jag haft sen han var liten.
                    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                    Kommentar

                    • tulle89
                      • March 2006
                      • 1183

                      #11
                      Usch vad tråkigt! 14 år är verkligen länge så jag förstår sorgen. Kan inte mer än beklaga!
                      Med Vänliga Hälsningar Tulle

                      Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

                      Kommentar

                      • solis
                        • July 2008
                        • 5064

                        #12
                        Tack, sånt är livet man får bara lära sig att leva med att dom nära och kära försvinner tids nog, men det är lika jobbigt varje gång.

                        Mina barn är ledsna över detta men när jag nattade dom så frågade min 6 åring om vi inte kunde skaffa en kattunge nu och det är ändå han som tar det hårdast av barnen.(han förstår nog lite bättre än 4 åringen om vad som hänt.)
                        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                        Kommentar

                        • Hellsson
                          • January 2010
                          • 840

                          #13
                          skänker en tanke jag med Tråkigt att höra!

                          Kommentar

                          • roosterboy
                            • September 2010
                            • 1094

                            #14
                            Fy! =/ Lider med dig...
                            Inte allt för längesedan som vi var tvungna att avliva en 6 månader gammal valp pga njursjukdom..
                            Alltid tungt att förlora ett husdjur, men han levde ju ändå ett långt liv, och fick gå stilla i hemmet, istället för att få gå, ine i ett stelt veterinärsrum.
                            All we are, we are.

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #15
                              Skickar också en kram. Han påminner om familjens skogis Kajsa (katten på min profilbild), som dog för några år se´n, också 14 år gammal...
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              Arbetssätt...