Katt på 3-4 månader som skakar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • gnatty
    svarade
    det kan ju vara lite chock över att vara på ett nytt ställe, upphetsning och stress över att få _äta_. att hon drar iväg med maten är ett naturligt beteende, förmodligen kommer hon sluta när hon känenr sig trygg och hemma och vet hur sin nya omgivning fungerar, att ingen kommer vilja stjäla hennes mat. håller med de andra, ta med de så till veterinären för att kunna utesluta div. sjukdomar, för säkerhets skull.

    grattis till kattinnehavet !

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Den kan ju ha mask som snor en del näring.

    Lämna en kommentar:


  • marcus85
    svarade
    jättegulliga katter jag tycker helt klart att du ska iaf prata med en veterinär om detta.. när jag var yngre och hade 2 katter så minns jag att den ena katten kunde göra liknande ibland när dem åt vilket jag antar var för att den blev sur/kände sig lite hotad men den börja även göra sina läten dem gör när dem bråkar med andra katter.. men det kanske inte är alls samma sak, hoppas det löser sig

    Lämna en kommentar:


  • SimonSaysBaka
    svarade
    Ursprungligen postat av Dre
    Kan vara lågt blodsocker. Se till att den får så pass mycket långsam energi som möjligt och inte blöt mat med korta kolhydrater. Med bra mat kommer den att bygga upp ett energiförråd avd fett och kolhydrater så den inte ska behöva ha blodsockerfall innan mat.

    Se till att mat står framme hela tiden så de kan äta när de vill. Katter skiljer sig från hundar som gluffsar i sig tills de är mätta. Katter fångar sitt byte gömmer det är äter lite då och då.
    Ok tack, ska köpa mer torrfoder

    Lämna en kommentar:


  • SimonSaysBaka
    svarade
    Jag ska ringa och höra, här är en bild på de små Änglarna, det är den som är överst på bilden som skakar http://i251.photobucket.com/albums/g...a/IMG_5785.jpg

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Kan vara lågt blodsocker. Se till att den får så pass mycket långsam energi som möjligt och inte blöt mat med korta kolhydrater. Med bra mat kommer den att bygga upp ett energiförråd avd fett och kolhydrater så den inte ska behöva ha blodsockerfall innan mat.

    Se till att mat står framme hela tiden så de kan äta när de vill. Katter skiljer sig från hundar som gluffsar i sig tills de är mätta. Katter fångar sitt byte gömmer det är äter lite då och då.

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    jag tänker på nån typ av ämnesbrist, men vilken vet jag inte! det bästa är att åka till veterinären och få den undersökt

    Lämna en kommentar:


  • SimonSaysBaka
    startade ett ämne Katt på 3-4 månader som skakar

    Katt på 3-4 månader som skakar

    När våran ena katt äter så skakar den, och den skakar ett tag till efter den ätit, vad kan de bero på?

    Vi har tagit två bondkatter, den som skakar var mycket mindre än dem andra, var nog därför vi tog den, tror den har fått dåligt med mat, båda katterna var ganska magra, men de har ätit upp sig nu. Varför jag tror den skakande katten har fått svälta är för att när vi tog hem den och gav den mat för första gången så, tog den en stor bit mat och drog iväg den till ett hörn, antar att den var rädd att någon skulle ta maten ifrån henne. Vi skulle bara ta en katt men, det slutade med två för om vi hade lämnat den lilla katten så hade den dött. Tror inte att bonden ger dem nog mat, han gav dem potatis mest, till skillnad från andra som ger dem kattmat.

    kan de vara nå farligt att hon skakar efter och när hon äter?
Arbetssätt...